صفحه اصلی / همایش سازگاری با کم آبی با آغاز فعالیت گروه مروجین مصرف بهینه آب در سالن شیخ بهایی آبفا اصفهان

همایش سازگاری با کم آبی با آغاز فعالیت گروه مروجین مصرف بهینه آب در سالن شیخ بهایی آبفا اصفهان

همایش سازگاری با کم آبی با حضور مدیرکل مدیریت بحران استانداری، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان، مدیرکل روابط عموی وامور بین الملل استانداری و بیش از ۱۰۰ نفر از مروجین مصرف بهینه آب در سالن شیخ بهایی آبفا استان اصفهان برگزارشد.
به گزارش کسب و کار نیوز، مدیرعامل شرکت آبفا استان اصفهان با اشاره به بحران مشهود کم آبی در استان گفت: تغییر اقلیم و کاهش بارندگی در کشور بویژه در فلات مرکزی امری غیرقابل انکار است، پس آب کم است. باید راهبردی به منظور سازگاری با کم آبی در نظر گرفت این درحالیست که آبفا استان اصفهان با توجه به کاهش شدید حجم ذخیره سد زاینده رود که هم اکنون به ۱۳۰ میلیون مترمکعب کاهش یافته چندین جلسه با محوریت سازکاری با کم آبی برگزار نمود.
مهندس هاشم امینی افزود: آب جایگزین ندارد، آب کم است بایداکیپ مروجین در سطح استان با ارائه راهکارهای مصرف بهینه آب به شیوه های نوین مردم را ترغیب به مصرف صحیح آب نمایند چرا که در حال حاضر آبفا اصفهان آب شرب بیش از ۴ میلیون و ۷۰۰ هزارنفررا تامین می نماید، اگر همین افراد در طول شبانه روز تنها یک لیتر در مصرف آب صرفه جویی کنند، حدود ۴ هزار مترمکعب در یک روز در مصرف آب شرب صرفه جویی می شود، بنابراین دیگر نیاز به استفاده از آبهای زیر زمینی که متعلق به آیندگان است نمی شویم.
وی امیدوار به کاهش سرانه مصرف آب در اصفهان شد و اعلام کرد: در سال ۸۹ میزان مصرف سرانه آب در بخش خانگی در اصفهان ۱۸۶ لیتر در شبانه روز بود در حالیکه این در سال ۹۵ به ۱۵۴ لیتر در شبانه روز کاهش یافت، که نسبت به میانگین کشوری کمتر است اما واقعیت این است که منابع آبی اصفهان بسیار محدود است بطوریکه ذخیره برف در سرشاخه های زاینده رور بسیار ناچیز است پس راهی جز مصرف صحیح آب نداریم.
مدیرعامل و رئیس هیات مدیره شرکت آبفا استان اصفهان بدمصرف کردن آب را عاملی در مصرف بی رویه دانست و خاطرنشان ساخت: اگر مردم با اصلاح رفتاری از بدمصرف کردن آب پرهیز نمایند مطمنا می توانیم به رغم تمام محدویت ها، آب موردنیاز پایدار مردم را تامین نمود.زیرا بدمصرف کردن آب منجر به هدر رفت این منبع حیاتی که جایگزین ندارد می شود.
مهندس امینی با بیان اینکه رویکرد مقابله با بحران کم آبی جنبه منفی دارد بلکه باید در صدد سازگاری با بحران کم آبی بود تصریح کرد: بررسی ها حاکی از آن است که گرمایش زمین تغییرات اقلیمی زیادی را بهمراه داشت ازجمله کاهش بارندگی در کشور وبدنبال آن در استان اصفهان، بدین ترتیب می طلبد سازگار با اقلیم از منابعی که داریم با درست مصرف کردن حفاظت کنیم.

 

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.