چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / بارسلونا – اتلتیکو مادرید، تقابل بهترین دروازه‌بان‌های جهان

بارسلونا – اتلتیکو مادرید، تقابل بهترین دروازه‌بان‌های جهان

مارک آندره تراشتگن و یان اوبلاک که در دیدار بارسلونا و اتلتیکو مادرید از دروازه تیم‌هایشان حفاظت خواهند کرد آمار خیلی خوبی در این فصل به ثبت رسانده‌اند.
به‌ گزارش کسب و کار نیوز  ‌و ‌به نقل از آس، بارسلونا و اتلتیکومادرید یک‌شنبه در هفته‌ بیست و هفتم لالیگا در نوکمپ به مصاف هم می‌روند. این بازی علاوه بر اهمیتی که دارد تقابل بهترین دروازه‌بان‌های حال حاضر دنیا است. مارک آندره تراشتگن و یان اوبلاک قرار است از دروازه‌هایشان محافظت کنند. دروازه‌بان ۲۵ ساله آلمانی و دروازه‌بان اسلوونیایی اتلتیکومادرید آمار قابل توجهی را در این فصل به ثبت رساندند. هر دو دروازه‌بان نسبت به دیگر دروازه‌بان‌های لالیگا گل‌های کمتری دریافت کردند و رقابت مستقیمی برای کسب جایزه سامورا (بهترین دروازه‌بان لالیگا) دارند.
اوبلاک تاکنون در ۲۶ بازی تنها ۱۱ بار دروازه‌اش باز شده و ۷۳ مهار توپ داشته است. از طرفی تراشتگن در ۲۶  بازی ۱۳ گل دریافت کرد و ۶۹ مهار توپ داشت. هر دو دروازه‌بان مطمئن اما با ویژگی‌های متفاوت هستند. اتلتیکو به لطف درخشش اوبلاک توانست چند امتیاز به دست آورد. واکنش سریعش هنگام ضربات نزدیک حریفان، بیش از همه قابل توجه است. از طرفی تراشتگن به بازی با پا علاقه‌مند است و مانند یک بازیکن در محوطه جریمه عمل می‌کند. به همین خاطر تفاوت دو دروازه‌بان خیلی زیاد است. دروازه‌بان اتلتیکومادرید ۲۸۴ پاس و دروازه‌بان آلمانی بارسا ۶۴۸ پاس داده است. برخی از هافبک‌های لالیگا خواهان این هستند که به چنین آماری برسند.
شرایط اوبلاک و تراشتگن در دو تیم مشابه بود. دروازه‌بان قرمز و سفیدپوشان ذخیره مویا و دروازه‌بان بارسلونا ذخیره کلودیو براوو بود اما عملکرد درخشانشان باعث شد در ترکیب ثابت جای بگیرند. آنها در میان دروازه‌بان‌های برتر پنج لیگ برتر اروپایی بهتر از دیگران عمل کردند. دروازه‌بان اتلتیکو ۸۶.۵۷ درصد و دروازه‌بان بارسلونا ۸۵.۱ درصد ضربات را مهار کردند. این‌ در حالی است که داوید دخئا (منچستریونایتد) ۸۲.۱ درصد، الیسون (رم) ۷۹.۲ درصد و نیک پوپ (برنلی) ۷۹ درصد در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

همچنین مطالعه کنید:

وصول ١١٠ هزار میلیارد تومان از ابربدهکاران مالیاتی

به گزارش کسب و کار نیوز ، احسان خاندوزی وزیر اقتصاد در جمع خبرنگاران گفت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.