صفحه اصلی / افزایش ۵درصدی ورود گردشگران به خراسان‌رضوی

افزایش ۵درصدی ورود گردشگران به خراسان‌رضوی

استاندار خراسان‌رضوی از افزایش ۵ درصدی ورود گردشگران در تابستان امسال به نسبت مدت مشابه سال قبل خبر داد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، علیرضا رشیدیان در حاشیه سفر خود به شهرستان خلیل آباد در پاسخ به سئوال ایسنا در خصوص نقش گردشگری در توسعه اقتصادی استان گفت: همانگونه که مشخص هست خراسان استانی گردشگری است.
وی گفت: استان خراسان با وجود ملجاء شریف علی بن موسی الرضا(ع) و ظرفیت های تاریخی، فرهنگی و طبیعی که در این استان وجود دارد به عنوان یکی از قطب های گردشگری کشور مطرح است.
استاندار خراسان رضوی با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر در خصوص موضوع بوم گردی تجریبات خوبی را در شهرستانهای مختلف آغاز کردیم، بیان کرد: این تجربیات نشان داد که ظرفیت بسیار خوبی برای جلب و جذب گردشگر داخلی و خارجی برای استفاده از این ظرفیت های گردشگری وجود دارد.
وی با اعلام اینکه در روستای ریاب شهرستان گناباد با سرمایه گذاری مختصری که روستائیان انجام دادند تبدیل به روستای هدف گردشگری شده که توانسته گردشگران داخلی و خارجی بسیاری را جذب کند و منبع درآمد خوبی باشد، عنوان کرد: با توجه به زیبایی های طبیعی و تاریخی که شهرستان خلیل آباد دارد این ظرفیت در این منطقه نیز وجود دارد.
رشیدیان با بیان اینکه در سال جاری بیش از ۵  هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان در حوزه گردشگری سرمایه گذاری داریم، بیان کرد: بدون شک ظرفیت برای افزایش سرمایه گذاری بسیار بالاتر است.
وی با اشاره به اینکه در این راستا در منطقه خلیل آباد هتلی در دست ساخت است، اظهار کرد: امیدواریم با پیگیری هایی که انجام می شود زودتر به سرانجام برسد.
رشیدیان بیان کرد: در تابستان امسال بیش از ۱۱ میلیون نفر گردشگر وارد استان خراسان شده اند که نسبت به تابستان سال گذشته ۵ درصد افزایش داشته است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.