صفحه اصلی / جزئیات چگونگی تغییر استانداردهای ۸۵گانه خودرویی

جزئیات چگونگی تغییر استانداردهای ۸۵گانه خودرویی

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، هفته پیش معاون وزیر صنعت اعلام کرد که این وزارتخانه با سازمان استاندارد توافق کرده و قرار شده در زمینه استانداردهای ۸۵ گانه خودرویی، در بخش استانداردهای اختیاری، بازنگری شود اما رییس سازمان ملی استاندارد بر پابرجا ماندن روند استاندارد ۸۵ گانه خودرویی تاکید کرد و گفت: روند اعمال استانداردها همان است فقط برخی معیارها تغییر می‌کند.
پس از اعلام استانداردهای ۸۵ خودرویی و اعتراض خودروسازان نسبت به الزامی شدن آنها، نهایتاً هفته گذشته محسن صالحی‌نیا – معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن وتجارت – در نشستی خبری گفت: برخی از این استانداردها در اروپا نیز استانداردهای تشویقی هستند لذا با سازمان ملی استاندارد هماهنگ شده که استانداردهای مربوط به ایمنی معادل آخرین استانداردهای روز باشد، ولی در ارتباط با استانداردهای اختیاری، تعادل لازم ایجاد شود و به نوعی بازنگری صورت گیرد.
نیره پیروزبخت – رییس سازمان ملی استاندارد – در گفت‌وگو با ایسنا، موضوع اعمال استانداردهای ۸۵ گانه خودرویی را قطعی دانست و گفت: بارها گفته شده است که این ماجرا تغییر نخواهد کرد و بازنگری استانداردها حتی اگر طوری که برخی می‌گویند اتفاق بیفتد، در روند تغییری ایجاد نخواهد شد بلکه ممکن است در معیارها تغییر ایجاد شود که آن هم بر اساس معیارهای اتحادیه اروپاست و نمی توان آنها را سخت دانست.
وی با اشاره به مقاومت خودروسازان برای پذیرش این استانداردها اظهار کرد: بالاخره آنها هم شرایط سختی را می‌گذرانند، چراکه برای جایگزینی خودروها مشکل دارند و استقبال مردم برایشان مهم است؛ لذا باید بتوانند روی قیمت ها تعادل ایجاد کنند و مجموع عواملی از این دست باعث شده که مقاومت‌هایی داشته باشند.
رئیس سازمان ملی استاندارد همچنین تاکید کرد که موضوع مصوبه شورای سیاست گذاری است و تغییر نخواهد کرد.
با تصمیم سازمان ملی استاندارد، استانداردهای ساخت خودرو از ۵۲ به ۸۵ آیتم تغییر خواهد کرد که استانداردهای جدید بر اساس استانداردهای تولید خودروی اتحادیه اروپاست. پس از قطعی شدن این مصوبه، خودروسازان آن را سختگیرانه دانستند و اعتراضاتی به آن وارد کردند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.