صفحه اصلی / در کنار کاهش رتبه اعتباری، باید زمینه ورود سرمایه مهیا شود

در کنار کاهش رتبه اعتباری، باید زمینه ورود سرمایه مهیا شود

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از اتاق ایران، هفته گذشته، بر اساس اعلام رسمی کمیته رتبه‌بندی ریسک کشورها در اتحادیه برن (OECD) رتبه ریسک اعتباری ایران یک پله ارتقا یافت و از رتبه ۶ به ۵ رسید. محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس می‌گوید: در کنار بهبود این شاخص، باید با رفع مشکلات موجود در حوزه جذب سرمایه خارجی، میل به سرمایه‌گذاری در ایران را افزایش داد.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به بهبود یک پله‌ای رتبه ریسک اعتباری ایران، گفت: رتبه ریسک، یکی از مؤلفه‌های با اهمیت در حوزه سرمایه‌گذاری کشور محسوب می‌شود که در اتخاذ تصمیمات سرمایه‌گذاران، به‌ویژه سرمایه‌گذاران خارجی نقش به سزایی دارد و بسیاری از متغیرهای اقتصادی کشور را شامل می‌شود.
محمدرضا پورابراهیمی، در گفت‌وگو با پایگاه خبری اتاق ایران، افزود: سرمایه‌گذاران با افزایش رتبه ریسک اعتباری معمولاً از ورود به بحث سرمایه‌گذاری در کشور اجتناب می‌کنند؛ اما در مقابل، کاهش رتبه ریسک گرچه فی‌نفسه چشم‌انداز مساعدتری برای سرمایه‌گذاران ترسیم می‌کند اما هم‌زمان باید برخی اقدامات نیز در کشور انجام شود تا زمینه برای جذب سرمایه، به‌ویژه از خارج فراهم آید.
پورابراهیمی با تأکید بر اینکه کاهش رتبه ریسک، عملاً به مفهوم این نیست که ما سرمایه بیشتری جذب می‌کنیم، تصریح کرد: در کنار بهبود این شاخص، باید در حوزه تصمیمات مرتبط با بهبود محیط کسب‌وکار، موضوعاتی مانند پوشش ریسک منابع ارزی در داخل، رفع موانع بخش سرمایه‌گذاری خارجی، امکان مشارکت سرمایه‌گذار خارجی در حوزه طرح‌های نیمه‌تمام و ازاین‌دست مسائل، از طریق وضع مقررات جدید یا اصلاح قوانین قبلی، زمینه برای ورود سرمایه به کشور مهیا شود.
این نماینده مجلس تأکید کرد: اگر در کنار کاهش رتبه ریسک این مسائل نیز عملیاتی شود شاهد افزایش سرمایه‌گذاری داخلی و جذب سرمایه خارجی خواهیم بود ضمن اینکه بهبود شرایط اقتصادی، به ماندگاری این سرمایه‌گذاری‌ها نیز منجر خواهد شد.

همچنین مطالعه کنید:

وصول ١١٠ هزار میلیارد تومان از ابربدهکاران مالیاتی

به گزارش کسب و کار نیوز ، احسان خاندوزی وزیر اقتصاد در جمع خبرنگاران گفت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.