چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / رئیس اتحادیه لیتوگرافان از بلاتکلیفی صنعت چاپ انتقاد کرد

رئیس اتحادیه لیتوگرافان از بلاتکلیفی صنعت چاپ انتقاد کرد

 و خواسته صنف این است که یا به صورت کامل همه اختیارات چاپ به صنعت برود یا به شکل اولیه برگردد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایبنا، احمد ابوالحسنی با انتقاد از وضعیت بلاتکلیف فعالان صنعت چاپ در موضوع واسپاری بخش سخت‌افزاری چاپ به وزارت صنعت، معدن و تجارت، گفت: انتقال مجوز ورود ماشین‌آلات در ماه‌های اخیر مشکلات زیادی برای فعالان صنعت چاپ کشور به وجود آورده و خواسته صنف این است که یا به صورت کامل همه اختیارات چاپ به صنعت برود یا به شکل اولیه برگردد.
 احمد ابوالحسنی؛ رئیس اتحادیه لیتوگرافان تهران ، با اشاره به تفاهم‌نامه وزارتخانه‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی با صنعت، معدن و تجارت، عنوان کرد: چندین ماه از امضای این تفاهم‌نامه می‌گذرد و در این میان نه تنها اقدام خاصی از سوی وزارت صنعت و معدن انجام نشده بلکه اعضای صنوف مختلف چاپ را با مشکلاتی روبرو کرده است.
وی افزود: دوگانگی در برخورد با موضوعات صنعت چاپ برای بسیاری از همکاران ما سردرگمی ایجاد کرده است و این موضوع که یکسری از مجوزها به وزارت صنعت و معدن برود و بخش مجوز تاسیس و نظارت بر محتوا بر عهده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باشد، مشکل اصلی همکاران است.
ابوالحسنی با اشاره به لزوم یکسان‌سازی مرجع تصمیم‌گیری برای صنعت چاپ، گفت: امروز همکاران ما در واحدهای تولیدی سه بخش لیتوگرافی، چاپخانه داران و صحافان، همچنین واردکنندگان دستگاه‌های چاپ به مشکل برخورده‌اند و با توجه به شرایطی که در آن قرار دارند پیشنهاد صنف این است که صنعت چاپ به جایگاه اولیه خود برگردد یا به صورت کامل به وزارت صنعت، معدن برود تا بتوانیم کارهای خود را از یک مرجع پیگیری کنیم.
رئیس اتحادیه لیتوگرافان تهران تاکید کرد: ما در واسپاری اختیارات صنعت چاپ به وزارت صنعت، معدن و تجارت به دنبال تسریع در حل مشکلات این حوزه بودیم تا مسائل این حوزه سرعت بیشتری بگیرد اما گویا این خواسته ما برعکس شده و برای صنف مشکل به وجود آمده است.
ابوالحسنی همچنین درباره رایزنی با کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: در تعامل با برخی از اعضای کمیسیون و طرح مشکلات صنف، توانستیم نظر مساعد آن‌ها را برای بازگرداندن وضعیت صنعت چاپ به شکل اولیه گرفته‌ایم و در این زمینه مشغول رایزنی هستیم تا دیگر شاهد عدم هماهنگی در حوزه‌های مختلف این صنعت به خصوص برای ورود ماشین آلات نباشیم.
وی با اشاره به جلسه هفته اخیر با اعضای کمیسیون فرهنگی گفت: در این جلسه علاوه بر طرح مشکلات واسپاری بخش سخت‌افزاری صنعت چاپ به وزارت صنعت، معدن و تجارت، درباره به روزرسانی قوانین و موضوع مالیات چاپخانه‌داران صحبت کردیم که نتایج آن به زودی مشخص می‌شود.
به گفته وی، اگر اقدامات این حوزه هر چه سریع تر سر و سامان نگیرد، در آینده نزدیک مشکلات صنعت چاپ نه تنها رفع نمی‌شود بلکه بیشتر هم می‌شود و به همین دلیل امیدواریم با حمایت کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و همت دو وزارتخانه ذیربط به زودی شاهد تصمیم‌گیری قاطع و صریح در این حوزه باشیم.
 
 

 

همچنین مطالعه کنید:

تخلیه‌ و بارگیری ۱۷.۵ میلیون تن کالا در بنادر/ رشد ۹ درصدی عملیات کانتینری

به گزارش کسب و کار نیوز ، براساس اعلام سازمان بنادر و دریانوردی؛ میزان تخلیه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.