صفحه اصلی / آموزش رشته های ورزشی به مددجویان زندانها

آموزش رشته های ورزشی به مددجویان زندانها

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا ، حجت الاسلام رضا رستمی روز یکشنبه در نشست خبری با موضوع هفدهمین جشنواره تئاتر زندان های سراسر کشور، افزود: در روزگاری به سر می بریم که عوامل شیطانی با استفاده از تمام امکانات حود برای به تباهی و به فساد کشاندن انسان ها تلاش می کنند و یکی از مهمترین جنگ های در حال حاضر با کشور ما، جنگ و تهاجم فرهنگی است.
وی با بیان اینکه آنطور که باید نتوانستیم از توانمندی هایمان بهره ببریم ، اضافه کرد: یکی از بهترین راههای حفظ ارزش های اسلامی و مبارزه با دشمن، برنامه های هنری است. این برنامه ها را در چند سال اخیر چندبرابر کردیم که ابتدا با روشنگری مربیان زندان ها انجام شده و برنامه های خوبی در حال اجراست که یکی از این برنامه ها، مسابقه تئاتر مددجویان در تاریخ ١٢ ،١٣ و ١۴ دیماه در برج آزادی است.
رستمی گرایش های مختلف هنری در زندان ها را سرود، تئاتر ، موسیقی سنتی، هنرهای تجسمی، روزنامه های دیواری، خاطره نویسی ، داستان نویسی و فیلم نویسی عنوان کرد و گفت: جشنواره های خیلی ارزشمندی در سازمان زندان ها اجرا شد؛بیش از ١٧ مرکز رادیو و تلویزیون در زندان ها وجود دارد که هدف اصلی از تولید و اجرای این برنامه ها، اصلاح و تربیت مددجویان است.
وی ادامه داد: به این نتیجه رسیدیم به هر میزانی از هنر برای افزایش بارهای دینی مددجویان استفاده کنیم احتمال ورودی آنان را به زندان به همان میزان می توانیم کاهش دهیم. ۵۵ هزار مددجو یعنی یک چهارم در کار هنری هستند یا خود تولید و یا اینکه از هنرهای تولید شده، استفاده می کنند.
به گفته مدیرکل فرهنگی تربیتی سازمان زندانهای کشور هر سال سه جشنواره هنری در زندان های کشور در قالب جشنواره تئاتر صحنه ای، تئاتر خیابانی و تئاتر تعزیه اجرا می شود و ١١۵ نمایشگاه هنری در یکسال گذشته در زندان ها اجرا شد و سه چهارم زندانیان در این برنامه ها شرکت دارند.
رستمی گفت: جشنواره تئاتر با هدف انتخاب برترین های هنری کشور برای معرفی به جشنواره بین المللی فجر و جشنواره ماه حوزه هنری کشور برگزار می شود و هر ساله دو برنامه عالی تئاتر یا فیلم داشتیم که به جشنواره فجر و ماه راه پیدا کرده است.
**ثبت نام ٢١ هزار مددجو در سامانه موضوعی حفظ قرآن کریم
مدیرکل اداره فرهنگی و تربیتی سازمان زندان های کشور با بیان اینکه ۶٠٠ نفر از کارکنان و سربازان در مسابقات کشوری قرآنی شرکت کردند و سازمان اوقاف ١٠۶ مربی را تمام وقت در اختیار ما قرار داده که ٢١ هزار مددجو در نتیجه آن، توانستند در سامانه موضوعی حفظ قرآن کریم نام خود را ثبت کنند.
وی ، شرکت کردن ٣٠٠ روحانی ما در دوره آموزشی نماز و قران کریم، تحت پوشش قرار گرفتن ١٨٧ زندان کشور به نهاد کتابخانه ها، وجود۶٠٠ هیات مذهبی در زندان های کشور ، فعالیت ٩٠ هزار مددجو در انواع رشته های کلاس های قرآنی را از دیگر برنامه های فرهنگی سازمان زندان ها برشمرد و گفت: با بررسی انجام شده افرادی که بیش از یکسال در زندان باشند و در عین حال با قرآن مانوس باشند ، بازگشت شان به زندان زیر ٢ درصد است.
** رابطه مستقیم ورودی زندانیان با سطح سواد
رستمی با بیان اینکه ۶٠ درصد ورودی های زندان های کشور، زیردیپلم هستند ، گفت: اکثر زندانیان کشور سواد مناسبی ندارند و تقریبا بین سواد و ورودی زندانیان رابطه مستقیمی وجود دارد که در پنج سال گذشته ، ۵٠ هزار مددجو در کلاس های نهضت سوادآموزی کارنامه قبولی دریافت کردند.
وی ادامه داد : ٨٣٨ مددجو در مراکز یادگیری محلی، آموزش عالی در دانشگاه های علمی و کاربردی و پیام نور در ٢٣ رشته در حال تحصیل هستند 
**آموزش همه رشته های ورزشی جز ورزش رزمی در زندان های کشور 
رستمی با بیان اینکه دو برنامه نهضت سواد آموزی برای افراد زیر ۶٠ سال و ورزش صبحگاهی برای مددجویان اجباری است، گفت: در بحث ورزش چون اجازه آموزش رشته های رزمی را نداریم ، بقیه رشته ها در زندان های سراسر کشور آموزش داده می شود ؛ تعریف ما از ورزش و تربیت بدنی همان چیزی است که در دانشگاه ها تعریف می شود و یعنی تربیت انسان ار طریق فعالیت های بدنی.
وی با اهمیت ورزش زورخانه ای ، آن را ورزش ذکر خوانی دانست و گفت هر سال دو مسابقه زورخانه ای در کشور برگزار می شود.
مدیرکل اداره فرهنگی و تربیتی سازمان زندان های کشور با بیان وجود ١٨٠ هزار متر فضای ورزشی در زندان های کشور که به تناسب زندانیان کم است؛ گفت:١٣٨۴ نهضت داوطلبی ورزشی توسط خود مددجویان در زندان ها راه اندازی و ١٣١ تفاهم نامه ورزشی در ٢٩ استان کشور با هیات ها و فدراسیون های ورزشی منعقد شد؛ المپیاد ورزشی نخستین بار امسال در زندان های کشور بسیار عالی برگزار شد و تقریبا همه فدراسیون ها با ما مشارکت داشتند طوری که ٢ ماه در ٣٠ استان کشور برنامه ورزشی فعال اجرا شد.
 

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.