صفحه اصلی / تصویب کلیات لایحه بودجه سال ۱۳۹۷ در کمیسیون تلفیق

تصویب کلیات لایحه بودجه سال ۱۳۹۷ در کمیسیون تلفیق

و اعضای این کمیسیون برای هر یک ریال درآمدی که قرار است دولت از جامعه داشته باشد با دقت، ظرافت و براساس منطق تصمیم گیری می کند.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، علی اصغر یوسف نژاد روز یکشنبه در نشست خبری با خبرنگاران افزود: تصویب کلیات لایحه بودجه سال ۱۳۹۷ کل کشور پس از ۱۲ ساعت بحث و بررسی نمایندگان مجلس و نمایندگان دولت صورت گرفت.
وی یادآور شد: در جلسه امروز کمیسیون تلفیق طبق آیین نامه محمدباقر نوبخت نماینده دولت ۳۰ دقیقه صحبت کرد و پس از آن چهار نماینده موافق و چهار نماینده مخالف به مدت ۱۰ دقیقه درمورد کلیات لایحه بودجه سخن گفتند که تعدادی از نمایندگان بخشی از وقت خود را به نمایندگان دیگر دادند و ۱۶ نفر از نمایندگان در مدت ۸۰ دقیقه نظرهای خود را بیان کردند. 
سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس خاطرنشان کرد: سپس نماینده مرکز پژوهش های مجلس به مدت ۲۰ دقیقه نقطه و نماینده دیوان محاسبات به مدت ۱۵ دقیقه و اتاق بازرگانی به مدت ۵ دقیقه نظرات خود را بیان کرد و سپس محمدباقر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه ۲۰ دقیقه به سوال ها و ابهام ها پاسخ داد. 
یوسف نژاد ادامه داد: عمده مسایلی که مخالفان کلیات لایحه بودجه سال ۱۳۹۷ مطرح می کردند واقعیت های جامعه مثل اشتغال، بیکاری، مسایل تولید، صندوق بازنشستگی، مساله یارانه ها و قیمت های حامل های انرژی و توجه به بازنشستگان فولاد بود. 
وی یادآور شد: موافقان نیز بر انضباط مالی در بودجه سال ۹۷، شفافیت بودجه، تمرکز زدایی ، صرفه جویی در هزینه های غیرضروری و واقعی شدن منابع و مصارف در بودجه اشاره کردند. 
سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس تصریح کرد: همچنین موافقان به موضوع کاهش ردیف های بودجه اشاره کردند که در لایحه بودجه سال جاری ۳۳۷ ردیف بود و در لایحه بودجه سال آینده به ۱۳۸ ردیف کاهش یافته است. همچنین اعتبارات متفرقه در این بودجه کاهش یافته و استفاده از بازار سرمایه و بخش خصوصی در بحث اشتغال و تولید مورد تاکید قرار گرفته است. 
نوبخت ادامه داد: توجه به آب، محیط زیست، آلودگی هوا، حمل و نقل ریلی و بافت فرسوده از دیگر مواردی بود که از سوی موافقان کلیات لایحه بودجه سال ۱۳۹۷ بیان شد. 
سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۳۹۷ کل کشور در مجلس شورای اسلامی گفت: کلیات بودجه سال ۱۳۹۷ کل کشور در جلسه امروز کمیسیون تصویب شد و از بعد از ظهر امروز وارد بحث جزییات بودجه می شویم و ردیف ها و تبصره ها در بخش درآمدی بررسی می شود. 
یوسف نژاد یادآور شد: پس از بررسی بخش درآمدی وارد بررسی بودجه در بخش هزینه ای می شویم که پیش بینی می شود بحث بررسی لایجه بودجه دو الی سه هفته در کمیسیون تلفیق ادامه داشته باشد. 
وی ادامه داد: ما ۷۱ هزار پروژه عمرانی نیمه تمام در کشور داریم اما ۶۰ هزار میلیارد تومان پول برای تکمیل آن وجود دارد در حالی که این ۷۱ هزار پروژه ۵۰۰ هزار میلیارد تومان نیاز دارد بنابراین بحث اولویت ها در این زمینه مد نظر قرار دارد. 
سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۳۹۷ کل کشور در مجلس شورای اسلامی گفت: اعضای کمیسیون تلاش می کنند بهترین تصمیم را برای موثرترین تخصیص منبع به یک پروژه مورد نیاز دهند. 
یوسف نژاد تاکید کرد: هرگونه تصمیم از جانب کمیسیون تلفیق بودجه قطعا در جهت منافع اقشار مختلف مردم و به خصوص اقشار کم درآمد خواهد بود و اعضای این کمیسیون برای هر یک ریال درآمدی که قرار است دولت از جامعه داشته باشد با دقت و ظرافت و براساس منطق تصمیم گیری خواهند کرد. 
وی ادامه داد: در بحث هزینه کرد درآمدها نیز با دقت، براساس منطق و برمبنای یک تصمیم جمعی به بهترین وضع اقدام خواهیم کرد به گونه ای که به رفاه عمومی و منافع عمومی منجر شود و در این زمینه باید از هرگونه تصمیم گیری احساسی ، منطقه ای و بخشی خودداری کنیم و توجه داشته باشیم که ما نمایندگان ملت هستیم و باید تلاش کنیم تصمیمات به گونه ای باشد قشرهای کم درآمد و متوسط جامعه آسیب نبینند. 
سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۳۹۷ کل کشور در مجلس شورای اسلامی به موضوع مالیات در لایحه بودجه سال ۱۳۹۷ کل کشور اشاره کرد و گفت: تلاش این است که مالیات براساس شناخت پایه های مالیاتی جدید به خصوص از کسانی که فرار مالیاتی دارند گرفته شود و هدف و انگیزه این است که فشار بر قشر متوسط و کم درآمد کمتر شود و دیدگاه های و نقطه نظرات کارشناسان و مراکز علمی مدنظر خواهد بود.
 

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.