صفحه اصلی / آیا راهبرد عینک هوشمند مایکروسافت، زیر سایه رقبا قرار می‌گیرد؟

آیا راهبرد عینک هوشمند مایکروسافت، زیر سایه رقبا قرار می‌گیرد؟

فناوری گجت‌های پوشیدنی واقعیت مجازی و واقعیت افزوده، متفاوت و الهام‌بخش هستند. هدست‌های واقعیت مجازی با بهره‌گیری از لنز کدر، امکان مشاهده‌ی محیط اطراف را از بین می‌برند و کاربران را غرق در دنیای دیجیتال می‌کنند. گیمینگ، اکتشاف، خلق محتوا و … از جمله کاربردهای واقعیت مجازی محسوب می‌شود. شرکای مایکروسافت در حال حاضر، عرضه‌ی هدست‌ مقرون به صرفه‌ی واقعیت مجازی را آغاز کرده‌اند.
 
در طرف مقابل، لنزهای تعبیه‌شده در هدست‌های واقعیت افزوده، همانند هولولنز مایکروسافت شفاف هستند. در نتیجه، کاربران می‌توانند درحالی‌که در تعامل با ابزارهای دیجیتال یا پوشش هولوگرام در دنیای واقعی هستند، اطراف خود را نیز مشاهده کنند. بهره‌گیری از واقعیت افزوده به جای به‌کارگیری نمونه‌های اولیه‌ی فیزیکی و گران‌قیمت در عمل‌های جراحی و ساخت خودرو، از نمونه‌های کاربرد واقعیت افزوده به شمار می‌رود.
 
چه می‌شد اگر قدرت مجزای واقعیت افزوده و واقعیت مجازی در قالب یک دستگاه پوشیدنی قابل ارائه بود؟ الکس کیپمن، خالق هولولنز، اخیرا اعلام کرد که مایکروسافت در مسیر رسیدن به این هدف قرار دارد. اما اگر با دقت نظاره کنیم، شرکت‌هایی خارج از ردموند نظیر سامسونگ و گروه طراحی اوسترهاوت (ODG) احتمالا پیش از مایکروسافت، کاربران را برای عرضه‌ی چنین دستگاهی آماده خواهند کرد.
 
هدف: دستگاهی واحد برای ارائه تجربه واقعیت افزوده و مجازی
Windows Mixed Reality
برخی از گجت‌های پوشیدنی واقعیت افزوده نظیر عینک هوشمند اودی‌جی و هولولنز مایکروسافت، در واقع کامپیوترهای همراه خودکفا و بی‌نیازی هستند. در طرف مقابل، عینک گوگل یک ابزار واقعیت افزوده‌ی متکی به گوشی همراه است. برخلاف گجت‌های پوشیدنی واقعیت افزوده، اکثر هدست‌های واقعیت ترکیبی نیازمند اتصال به کامپیوترها هستند.
 
انتظار می‌رود با گذشت زمان، فناوری گجت‌های پوشیدنی واقعیت افزوده و واقعیت مجازی ساده‌تر و قدرتمندتر شوند و نفوذ بیشتری پیدا کنند. در حال حاضر عینک هوشمند اودی‌جی آر ۷، عینک گوگل و هولولنز در حال محکم کردن جای پای فناوری گجت‌های پوشیدنی واقعیت افزوده در بخش سازمانی هستند. هرچند عینک‌های هوشمند اخیر اودی‌جی با نام‌های آر ۸ و آر ۹ با هدف عرضه به مصرف‌کنندگان تولید شده‌اند؛ اما در طرف مقابل، واقعیت مجازی از همان ابتدا، مصرف‌کنندگان عادی را هدف گرفته بود.
 
هدف نهایی، ساخت دستگاه واحدی برای مصرف‌کنندگان است که لنزهای آن به منظور ارائه‌ی تجربه‌ی واقعیت افزوده و واقعیت مجازی، قابلیت تغییر از حالت کدر به شفاف داشته باشند.
 
به‌روزرسانی پاییزی کریترز ویندوز ۱۰، پلتفرم واقعیت ترکیبی مایکروسافت را گسترش داده است. واقعیت ترکیبی به منظور فراهم‌سازی مقدمات دستیابی به این هدف، قدرت واقعیت افزوده و واقعیت مجازی را به ویندوز می‌بخشد. هرچند پیش از این، طرح مفهومی عینک «مانیتورلس» سامسونگ و عینک‌های اودی‌جی آر ۸ و آر ۹، درکی مختصر از آنچه در آینده‌ای نزدیک در انتظارمان است به ما داده‌اند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.