صفحه اصلی / بهترین مکان های دنیا برای عکاسی را بشناسید

بهترین مکان های دنیا برای عکاسی را بشناسید

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از کجارو,  وزمین پر از مکان‌های زیبا با جاذبه‌های طبیعی و ساخت بشر است و به همین دلیل حتی برای حریص‌ترین گردشگران هم هیچگاه خسته‌کننده نمی‌شود. با این وجود، برخی عکاسی را بیش از هر چیز دیگری دوست دارند و بیشتر از همه، رفتن به مکانی خاص صرفا جهت عکاسی برایشان در اولویت است. پس دوربین‌هایتان را آماده کنید تا زیباترین مکان‎ها را از لحاظ جاذبه‌های عکاسی بشناسید.
 ۱. اصفهان، ایران
معماری ایرانی اسلامی برای تماشای ساخته‌های تزئینی و نمادین دست‌ بشر بسیار مناسب است. عمارت‌های اصفهان این مبادی و اصول را با عظمت و فضل تمام نشان می‌دهند. در بلوارهای پر از درخت قدم بزنید، داخل مسجدهای کاشی‌کاری شده‌‌ی رنگارنگ بروید و در طاق و گنبدهای پل خواجو هنگام غروب خورشید، جایی که مردم جمع می‌شوند که شعر بخوانند، جستجو کنید.
 
۲. تنگه میلفورد، نیوزلند
 
«رودیارد کیپلینگ» (Rudyard Kipling) «تنگه‌ی میلفورد» (Milford Sound)  در نیوزلند را «هشتمین عجایب دنیا» نامید و تمام کسانی که به این فلات آرام رفته‌اند، صمیمانه با او هم‌نظر هستند. کوه‌ها آب خالصی را تولید می‌کنند که به پناهگاهی برای خوک آبی، پنگوئن‌ها و دلفین‌پوزه‌بطری تبدیل شده‌ است. اخیرا نهنگ‌های گوژپشت در این مکان بیشتر توقف می‌کنند.
 
۳. پوزیتانو، ایتالیا
 
پوزیتانو (Positano) در «سواحل آمالفی» (Amalfi Coast) واقع شده است. این شهر وصله‌دوزی‌ای از ویلاهای رنگارنگ است که ایوان‌های ستون‌دار دارد. این منطقه دارای چای سبزی است که به نام «نوشیدنی اپرتیویو» (aperitivo) به رنگ غروب خورشید معروف است. این ساحل کوچک مملو از سنگ‌های شیشه‌ای رنگارنگ و چترهای راه‌راه است و بهترین مکان برای آفتاب‌گرفتن در ایتالیا است.  
 
۴. دریاچه تاهو، آمریکا
 
 
تاهو به معنی «آب عمیق» به عنوان یکی از مرتفع‌ترین «دریاچه‌های آلپاین» (alpine lakes) شناخته‌ شده‌ است. آب این منطقه توسط بادهای تند کوهستان احاطه شده است که به مکانی رویایی برای موج‌سواری (پدل بردینگ) تبدیل شده است. «دریاچه‌ تاهو» (Lake Tahoe) در آمریکا فرصتی بسیار مناسب برای عکاسی فراهم می‌کند. هنگام طلوع خورشید به «خلیج امرلند» (Emerald Bay) بروید، مطمئنا تجربه‌ی تکرارنشدنی ارزشمندی را در آنجا خواهید داشت.
 
۵. وِرانِسی، هند
 
در قسمت شمالی «اوتِر پِرادِش» (Uttar Pradesh)، شهر مذهبی و باستانی «ورانسی» (Varanasi) واقع شده‌ است. زائران هندو به اینجا سفر می‌کنند تا فرصت شنا کردن در آب‌های مقدس رودخانه گنگ را پیدا کنند و بتوانند عزیزان‌شان را در این مکان بسوزانند. صحنه‌های معماری عاشقانه‌ی گورکانی (موگالی: مغولی)، مراسم رنگ‌پاشی، مناجات‌های مراسم تدفین در ذهن‌تان برای همیشه حک خواهد شد. آغاز مراسم شبانه در غروب به همراه روشن‌شدن رودها با نور شمع در هند، منظره‌ای زیبا را خلق می‌کند.
 
۶. بروژ، بلژیک
 
بروژ شاهکاری از خیابان‌های سنگ‌فرش‌شده، کانال‌ها و پل‌های پیاده‌رو عاشقانه در بلژیک است که در ‌این ‌بین مغازه‌های معروف شکلات‌فروشی خودنمایی می‌کنند. در هر سمتی صحنه‌های افسانه‌ای به چشم می‌خورد و پنجره‌ی خانه‌ها نمایی خارق‌العاده به شهر داده‌اند. زمانی‌که از جستجو خسته شدید، کافه‌های زیادی با محیط گرم و دوست‌داشتنی پذیرای شما خواهند بود.
 
۷. بیابان نامیب، نامیبیا
«بیابان نامیب» در  نامیبیا (نیمِبیا) (Namibia) از زیباترین و مرتفع‌ترین تپه‌های دنیا است. تله‌های شنی نوارهایی باریکی را روی زمین تشکیل داده‌اند و درخت‌های پراکنده‌ای آن را احاطه کرده‌اند. زیبایی خالص و مطلق، این صحرا را به مکانی ایده‌آل برای عکاسان تبدیل کرده‌ است.
 
۸. پالومینو، کلمبیا
 
با وجود ساحل‌ها و دریاهای طوفانی و بادخیز پوشیده از مانگرو (نوعی اکوسیستم) ناهموار، سواحل کارائیب کلمبیا منحصربه‌فردترین جاذبه‌ی این منطقه است. منطقه‌ای با زیبایی دست‌نخورده همراه با خونگرمی جذاب لاتینی است. اینجا سرزمینی حیرت‌آور برای عکاسان همیشه در گردش است.  
 
۹. جزیره اَران، اسکاتلند
 
در «جزیره اَران» (The Isle of Arran) در اسکاتلند منظره‌ای می‌یابید که روح‌تان را جلا می‌بخشد. سرزمینی از دره‌ها و خلیج‌ها، تپه‌های باشکوه و قله‌های پوشیده ‌از خلنگ. اَران زیبایی دست‌نخورده‌ی گسترده‌ای دارد. البته اینجا دورترین و خشن‌ترین منطقه‌ی از جزیره‌های غربی نیست، اما تصویر زیبایی از زندگی دوست‌داشتنی هایلند را به نمایش می‌گذارد.
 
۱۰. کیوتو، ژاپن
 
گرچه مدرنیته دامن کل ژاپن را گرفت اما کیوتو شهری است که در برابر این تغییر مقاومت کرد. کیوتو خود را مسئول حفظ فرهنگ قدیمی ژاپن می‌داند. در باغ‌های آرامش‌بخش با پل‌های تزیین‌شده‌ی خارق‌العاده که با درختان گیلاس احاطه شده‌اند، قدم بزنید، افسانه‌های سامورایی را گوش دهید و نشانه‌های برجامانده از شمشیرهایشان را بیابید. خیابان‌ها آغشته از تاریخ و طلسم شده‌اند. این یک پادزهر برای کلانشهر پر از زرق ‌و برق توکیو است.
 
۱۱. کوه‌های آلپ، سوئیس
 
هوای خنک و منظره‌ی کوهستانی سوئیس، به‌صورت ‌چشمگیری از تابستان تا زمستان تغییر می‌کند. کوه‌های آلپ به بستری بسیار درخشان برای عکاسی تبدیل شده‌ است. علاوه بر چشم‌اندازهای خارق‌العاده و مناظر باشکوه صخره‌ها، هیچ چیز به پای شکوه منظره‌ی یک کلبه‎ی ییلاقی دنج روی تپه‌ای سرسبز و زیبا نمی‌رسد.
 
۱۲. مونوریکی، جزایر مامانوکا، فیجی
 
«مونوریکی» (Monuriki) یک جزیره‌ی کوچک خالی‌ از سکنه در فیجی است. شاخ ‌و برگ‌های سرسبز، صخره‌های مرتفع آتشفشانی را احاطه کرده‌اند. همچنین آب‌های گرم دلپذیر به شن‌های سفید تالکوم برخورد می‌کنند. محل فیلمبرداری فیلم دورافتاده (Cast Away) در همین منطقه بوده‌ است. سفرهای دریایی روزانه در اینجا بسیار رایج است، اما شلوغ نیست؛ به‌ این ‌ترتیب شما می‌توانید حس انزوای فیلم دورافتاده را به راحتی در این مکان احساس کنید.
 
۱۳. ریکیاویک، ایسلند
 
ساختمان‌های رنگارنگ راه راه، تضاد چشمگیری را در پس‌زمینه‌ی آبی و قله‌های یخ‌زده در ریکاویک در ایسلند به ‌وجود آورده‌ است. درحالی که کلیسای هیجان‌انگیز هالگریم به نگهبان باشکوه بلند بالای شهر تبدیل شده است.
 
۱۴. بیگان، میانمار
 
یکی از مهم‌ترین مناطق باستان‌شناسی در دنیا «بیگان» (Bagna) است و همچنان منطقه‌ای ناآشنا باقی مانده‌ است. بیگان با قدمت چندین قرن در میانمار، شهر معابد است که زیبایی سورئالیسم مهمی به آن داده‌ است. پاگوداها (نوعی معابد) با نوک‌های مخروطی‌شکل در سپیده‌دم بسیار فریبنده هستند؛ به طوری که شکل آن‌ها به صورت شبح در افق ظاهر شده‌‌اند.
 
۱۵. خلنگزارهای یورک شمالی، انگلستان
 
خلنگزارهای ناهموار جنگلی و هوای همیشگی بریتانیایی شاید برای همه مطلوب نباشد. اما برای کسانی که مشتاق هوای تازه و منظره‌های سرسبز هستند، این یک مکان ایده‌آل است. روز را صرف عکاسی در تپه‎ها بکنید و شب را در یکی از کلبه‌های اختصاصی سپری کنید.
 
۱۶. پارک ملی سرنگتی، تانزانیا
 
ساوانای (دشت بی‌درخت) گسترده سرنگتی به منطقه‌ای رویایی در تانزانیا برای عکاسان تبدیل شده‌ است. مهاجرت گوزن‌های یالدار از دشت‌های «سرنگتی» (Serengeti) به مراتع باشکوه ماسایی مارای کنیا، منظره‌ی خارق‌العاده‌ای برای عکاسی است. سالی یک بار، میلیون‌ها حیوان این سفر را برای شکار غذا در حرکت گله‌های زمین‌لرزان انجام می‌دهند.
 
۱۷. سن‌پترزبورگ، روسیه
 
با وجود انقلاب‌های خونین، محاصره‌های بی‌رحمانه و قوانین کمونیستی، امپراطوری روسیه معماری باشکوهی را از خود بر جای گذاشته‌ است. قصر زمستانی احتمالا بارزترین مثال از این معماری است. این عمارت باشکوه برای تزار ساخته شد که هم‌اکنون به مکانی برای «موزه ارمیتاژ» (Hermitage Museum) تبدیل‌ شده‌ است. این شهر در کنار دریای بالتیک واقع شده‌ است و شهرت‌اش را مدیون هنر نفیس و فرهنگ خود می‌باشد.
 
۱۸. مرداب مروارید، نیکاراگوئه
 
مرداب مروارید بدون شک یکی از مخفیگاه‌های دست‌نخورده‌ی کاراییب است که در آنجا، دغدغه‌ی پیدا کردن جایی خلوت بر روی شن‌ها را نخواهید داشت. مردم آن از نژادهای مختلف هستند که بیشتر از طریق ماهیگیری گذران زندگی می‌کنند. ماهی‌های تازه‌ از آب گرفته شده، مخصوصا زمانی که در کنار ساحل صرف شوند و در کنار نخل‌ها، موسیقی رگی پخش شود، از نکات برجسته این مکان است. این منطقه به بهشتی برای عکاسی و آرامش‌بخشی برای روح تبدیل شده است.
 
۱۹. فورمنترا، جزایر بالریک، اسپانیا
 
نیازی نیست که به جزایر استوایی دورافتاده بروید تا از شن‌های تمیز و آب‌های لاجوردی لذت ببرید. «فورمنترا» (Formentera) در اسپانیا همگی این‌ها را دارد. با جستجوی بیشتر در «جزایر بالریک» (Baleric Islands) با زیبایی محصورکننده‌ای مواجه می‌شوید که ساحل‌های سنگی خیره‌کننده‌ی منحصربفردی دارد.
 
۲۰. وادی رام، اردن 
 
سواری بر یک اسب عربی به رنگ قهوه‌ای سوخته یا گذشتن از مناظر مهتابی با یک شتر برای رسیدن به یک کمپ بادیه‌نشین برای صرف شام زیر سقفی از میلیون‌ها ستاره‌ی چشمک‌زن را تصور کنید. اینجا «وادی رام» (Wadi Rum) است. که اسم دیگر آن، وادی (جلگه/دره) ماه است. سنگ‌های غول‌پیکر هوازده چشم‌اندازی سینمایی خلق می‌کند و شما را به دنیایی دیگر می‌برد.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.