صفحه اصلی / تفرجگاه‌های فراموش شده تهران در نمایش جدید رحمانیان

تفرجگاه‌های فراموش شده تهران در نمایش جدید رحمانیان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، این نویسنده و کارگردان در گفت‌وگویی با  درباره جدیدترین اثری که قصد دارد آن را به زودی روی صحنه ببرد،یادآور شد: سال ۹۲ نمایش «ترانه‌های قدیمی» را به عنوان اولین کارم پس از برگشت از کانادا به ایران اجرا کردم که حدود ۱۱۰ اجرا در مکان‌های مختلف از جمله موسسه اکو، تالار وحدت و همچنین برج میلاد داشت. این نمایش همیشه جزو آثاری بود که دوست‌ داشتم دوباره روی آن‌ کار کنم و این بار به شکلی دیگر به آن خواهم پرداخت.
 
او با اشاره به اینکه در «ترانه‌های قدیمی» روی سازه‌ها و مکان‌هایی مثل برج میلاد، امامزاده صالح (ع)، کافه‌ها و پارک‌ها که در حال حاضر در شهر تهران هستند کار شده بود، ادامه داد: اما در«ترانه‌های قدیمی: پیکان جوانان» براساس سازه‌های از دست رفته یا فراموش شده شهر تهران یا آن‌هایی که تغییر کاربری داده‌اند، داستان خود را روایت می‌کنم.
 
رحمانیان درباره این مکان‌ها افزود: در گذشته‌ها نه چندان دور، تفرجگاه‌ها و مکان‌های تفریحی‌ای در تهران وجود داشته که بسیاری از آن‌ها اکنون دیگر نیستند مثل "فان‌فار" در میدان ونک یا "درایوین" سینماها که یکی در تهرانپارس بود و در سال ۴۶ افتتاح شد و یکی هم در میدان ونک که سال ۴۸ افتتاح شد، اما هیچ کدام از آن‌ها الان نیستند. همچنین کارخانه "پپسی" یکی دیگر از آن مکان‌هاست که به عنوان تفرجگاه برای اهالی تهران شناخته می‌شود و مردم در خیابان "آیزنهاور سابق" که همان آزادی امروز است و در محوطه وسیع روبروی آن جمع می‌شدند و تفریح می‌کردند یا بچه‌ها ساعت‌ها پُر شدن شیشههای نوشابه را تماشا می‌کردند.
 
او گفت: برای خودم مهمترین مکان، "کافه شهرداری" بود که در چهارراه ولیعصر (عج)  قرار داشت و سال ۴۶ تخریب شد تا به جای آن بنای تئاتر شهر ساخته شود، بنابراین هر کدام از این‌ها قصه‌ای از تاریخ معاصر شهر تهران را در نمایش روایت می‌کنند.
 
به گفته رحمانیان؛ این نمایش از ۲۹ آبان‌ماه به مدت حدود ۲۰ شب در تماشاخانه «شهرزاد» به صحنه می‌رود و از آنجا که دکور آن یک پیکان جوانان است که امکان جابجایی آن سخت خواهد بود در هر دو نوبت روز یعنی ساعت‌های ۱۸:۳۰ و ۲۰:۳۰ همین نمایش اجرا می‌شود.
 
در این موسیقی نمایش رضا یزدانی، احسان کرمی و هانا کامکار به عنوان خواننده حضور دارند و  مهتاب نصیرپور، افشین هاشمی، هومن برق نورد، مهدی ساکی، احسان کرمی، هانا کامکار، سینا رازانی، سانیا سالاری، سعید توکلی، نوشین اعتماد، آلاله زارع طلب و مانیا علیجانی  هم بازی می‌کنند.
 
علیرضا افکاری (موسیقی)، پدیده جمال‌ها (دستیار کارگردان و برنامه‌ریز) ، علیرضا فولادشکن و محمود زهره وند (گروه کارگردانی) از دیگر عوامل اجرایی«ترانه‌های قدیمی: پیکان جوانان» هستند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.