صفحه اصلی / تراز تجاری تهران – وین باید بهبود یابد

تراز تجاری تهران – وین باید بهبود یابد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از  وزارت صنعت؛ محمد شریعتمداری در دیدار سفیر اتریش افزود: بهبود تراز تجاری دو کشور با رویکرد تحقیق و توسعه و ارزش گذاری تبادلات فناوری به جای نگاه سنتی فروش کالا و جایگاه ویژه قائل شدن برای پژوهش، تحقیق و توسعه مشترک باید صورت بگیرد.
 
وی ضمن اشاره به روابط خوب سیاسی و اقتصادی دو کشور ایران و اتریش و نقش مثبت این کشور در برقراری ارتباطات در دوره‌های پس از انقلاب و برجام بر حرکت به سمت ایجاد واحدهای مشترک متکی بر دانش و سخت افزار به جای منابع فیزیکی تاکید کرد.
 
وزیر صنعت اضافه کرد: پیگیری ایجاد شعبه بانک ایرانی در اتریش به منظور تسهیل مبادلات بانکی و استفاده و انتقال تجربیات شهرداری وین به عنوان یکی از شهرهای هوشمند جهان به شهرداری تهران می‌تواند با همکاری اتریش صورت بگیرد.
 
شریعتمداری در ادامه از گشایش خط اعتباری ۱.۴ میلیارد یورویی بانک اتریشی برای طرح های مختلف در زمینه آب، انرژی‌های تجدید پذیر، بهداشت و سلامت و تاسیسات زیر بنایی تشکر کرد.
 
استفاده از ظرفیت شرکتهای کوچک و متوسط ایران در همکاری با شرکتهای اتریشی با رویکرد به روزآوری روش‌ها و فناوری‌های مدیریتی و تولیدی و همکاری در بخش معدن با الگو گیری از قراردادهای نفتی (EPC) به نحوی که در پهنه مشخصی با حضور شرکتهای بزرگ اتریشی و مشارکت طرف ایرانی درامور اکتشاف، استخراج و فرآوری با تامین مالی خارجی انجام پذیرد ازدیگر مباحث مطرح شده از سوی وزیر صنعت، معدن و تجارت در این دیدار بود.
 
در این دیدار طرفین بر برگزاری نهمین کمیسیون اجلاس مشترک دو کشور در نیمه اول سال ۲۰۱۸ در وین توافق کردند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.