صفحه اصلی / بدهی ٣٠هزارمیلیاردتومانی بردوش وزارت نیرو

بدهی ٣٠هزارمیلیاردتومانی بردوش وزارت نیرو

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از مهر،  ستار محمودی در نشست خبری که به مناسبت گرامی داشت هفته دولت برگزار شد درباره میزان بدهی و مطالبات دولتی این وزارتخانه گفت: بدهی این وزارتخانه به پیمانکاران حدود۴تا۵هزار میلیارد تومان و به بانک ها  بیش از این رقم است اما میزان کلی بدهی این وزارتخانه که مجموع پیمانکاران و بانک ها را در می گیرد،٣٠هزار میلیارد تومان  است. این در حالی است که رقم دقیقی از مطالبات دولتی این وزارتخانه در دست نیست اما به نظر می رسد میزان مطالبات مااز دولت رقمی حدود۴تا۵هزار میلیارد تومان است.
این مقام مسوول در بخش دیگری از پرسش مهر مبنی بر برنامه این وزارتخانه برای افزایش تعرفه اب و برق گفت:برای تامین درامدها و پرداخت بدهی ها مجموعه ای از روش هارا در نظر گرفته است که یکی از این روش ها ممکن است از طریق تعرفه ها تامین شود که البته این دست اقدامات نیازمند کارشناسی است.
سرپرست وزارت نیرو گفت:بدهی این وزارتخانه به پیمانکاران حدود ۴ تا ۵هزار میلیارد تومان و به بانک ها بیش از این رقم است اما میزان کلی بدهی این وزارتخانه که مجموع پیمانکاران و بانک ها را در می گیرد،٣٠هزار میلیارد تومان  است.
محمودی تأکید کرد: نمی‌توان گفت که اگر آب و برق گران شد می‌توان به راحتی کار کرد، چرا که وزارت نیرو یک وزارتخانه فنی و اجتماعی است، پس باید علاوه بر توجه به اقتصاد آب و برق از فناوری‌های روز برای کاهش هزینه‌ها و در نهایت برای کسب درآمد استفاده کرد.
سرپرست وزارت نیرو خاطرنشان کرد: وزارت نیرو یک بسته و یک پکیج تهیه کرده تا میزان بدهی‌ها که در حال حاضر بالغ بر ۳۰ هزار میلیارد تومان است را کاهش دهد.
وی در پاسخ به این سوال که آیا به دولت برنامه‌ای ارائه کرده است و اگر وزیر شد اولویت برنامه‌های او چه خواهد بود و چه برنامه‌ای برای اقتصاد آب و برق دارد؟ گفت: بنده برنامه‌ای به دولت ندادم هر چند دولت از همه وزرا برنامه خواستند که وزارت نیرو نیز جزو آن است، بنابراین از تمام وزرا و وزارتخانه‌ها یک برنامه صد روزه خواسته‌اند.
محمودی در خصوص مطرح شدن افراد مختلف برای وزارت نیرو گفت:بر روی وظیفه خودمان متمرکز هستیم، گمانه زنیها را تعقیب نکرده و نمی‌کنم و هر چه دولت صلاح بداند همان است.
وی ادامه داد: وزارت نیرو در دولت دوازدهم ظرفیت و برنامه‌هایی دارد،درباره اینکه چه کسی وزیر نیرو شود باید گفت هر کسی مسئولیت وزارت نیرو را بپذیرد نمی‌تواند با این برنامه‌ها سلیقه‌ای برخورد کند.
محمودی ادامه داد: وزراء باید یکسری الزامات و چارچوب‌هایی را رعایت کنند که شرایط سازمانی و اجتماعی آن را می‌پذیرد، وزارت نیرو در دولت دوازدهم هم در زمینه آب، هم و هم اقتصاد آب و برق نیازمند این است که از تجربیات گذشته و نقطه‌نظرات استفاده و آنها را برای تصمیم به مراجع ذیربط ارائه کند.
سرپرست وزارت نیرو اضافه کرد: تجربه گذشته به ما نشان داده است در عرصه آب باید یک مقدار بیش از گذشته نگاهم‌ان را از مدیریت اجرایی به نگاه مدیریت منابع آب ببریم.

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.