صفحه اصلی / مسئولیت اجتماعی از شاخص‌های توسعه‌یافتگی کشورهاست

مسئولیت اجتماعی از شاخص‌های توسعه‌یافتگی کشورهاست

 به عقیده او اقدامات خیرخواهانه از دیرباز توسط ایرانی‌ها انجام می‌شده اما مسئولیت اجتماعی بنگاه‌ها، اقدامی سازمان‌یافته است که می‌تواند اثرگذاری وسیع‌تری در جامعه داشته باشد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل ازپایگاه خبری اتاق ایران، همایش سرمایه‌گذاری مسئولانه و کارآفرینی اجتماعی به همت کمیسیون حاکمیت شرکتی و مسئولیت اجتماعی بنگاه‌های اتاق ایران و با همکاری سفارت کره جنوبی در تهران برگزار شد که نمایندگانی از کشورهای اتریش، بلغارستان، کره جنوبی، اوکراین، ارمنستان و ایران میهمان آن بودند.
 
به گزارش پایگاه خبری اتاق ایران، این همایش باهدف توانمندسازی شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی ازنظر مسئولیت‌های اجتماعی و فعالیت‌های نیکوکارانه در قالب سازمانی و نه اقدامات فردی و دریافت تجربیات کشورهای مختلف در این عرصه، برگزار شد.
 
در این مراسم محمدرضا انصاری، نایب‌رئیس اتاق ایران، به نقش اتاق‌های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی در پررنگ‌تر شدن نقش بنگاه‌ها در فعالیت‌های اجتماعی و سرمایه‌گذاری‌های مسئولانه اشاره کرد.
 
انصاری با بیان اینکه مسئولیت اجتماعی، مفهوم کهنه‌ای نیست ، تصریح کرد: مبحث مسئولیت اجتماعی از دهه ۷۰ میلادی پرچم‌دار تحولات بزرگی در دنیا بوده است و بنگاه‌های اقتصادی به‌تدریج پی بردند که در روند فعالیت‌های خود با انسان روبه‌رو هستند و باید در رفتار با آنها، روش‌های جدیدی اتخاذ شود؛ روش‌هایی که با عواطف و روح انسان‌ها سازگار باشد.
 
نایب‌رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با اشاره به اقدامات نیکوکارانه ایرانی‌ها که از دیرباز جزئی از برنامه زندگی آنها به شمار می‌آید، تصریح کرد: اقدامات خیرخواهانه از دیرباز توسط ایرانی‌ها انجام می‌شده اما مسئولیت اجتماعی بنگاه‌ها، اقدامی جمعی و سازمان‌یافته است که می‌تواند اثرگذاری و برد وسیع‌تری در جامعه داشته باشد. این مفهوم به اندازه‌ای در جوامع مختلف مهم شده که امروز به‌عنوان یکی از شاخص‌های توسعه‌یافتگی مطرح است.
 
همچنین فاطمه دانشور عضو هیات نمایندگان اتاق ایران و رئیس سابق کمیسیون حاکمیت شرکتی و مسئولیت اجتماعی بنگاه‌ها با حضور در این همایش از فراگیر شدن این مفهوم در بین واحدهای مختلف اقتصادی در کشور ابراز خرسندی کرد.
 
در این مراسم سفیر کره جنوبی، نماینده وزارت خارجه این کشور و نمایندگانی از شرکت‌های مطرح کره که در ایران نیز فعال هستند، به تجربیات خود در توسعه مسئولیت اجتماعی بین بنگاه‌های اقتصادی اشاره کردند.
 

همچنین مطالعه کنید:

دلایل قانونی اعتراض شدید مشاوران املاک به «سامانه خودنویس»

به گزارش کسب و کار نیوز ، مهرداد آرمان در گفت و گو با پایگاه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.