صفحه اصلی / کسانی که علیه آذری جهرمی گفتند مجبور به طلب حلالیت از او می‌شوند

کسانی که علیه آذری جهرمی گفتند مجبور به طلب حلالیت از او می‌شوند

 اسحاق جهانگیری در مراسم تکریم واعظی و معرفی آذری جهرمی به عنوان وزرای پیشین و فعلی ارتباطات و فن آوری اطلاعات، اظهارکرد: آذری جهرمی جوان متولد بعد از انقلاب است که وزیر می‌شود. او از زیرکی و هوش، ابتکار عمل خوبی برخورداراست.
 
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، وی در ادامه اظهارکرد: ‌این اطمینان را می‌دهم کسانی که درباره‌ی آذر جهرمی ابهام داشتند و مطلب به حق و ناحقی علیه او گفتند روزی مجبور می‌شوند از او حلالیت بطلبند. او حتی حاضر به پاسخگویی در برابر این مطالب نشد. آذری جهرمی حوصله و تحمل دارد و با عمل به تمام دغدغه‌ها پاسخ می‌دهد. در این دوره شاهد توسعه بیشتر فن آوری  اطلاعات و سایر مسائل  آن از جمله اینترنت و فضای مجازی هستیم البته به دغدغه‌ی خانواده‌ها نیز توجه می‌شود.
معاون اول رئیس جمهور در ادامه با بیان اینکه در دولت یازدهم در بخش‌های اقتصادی ، سیاسی و اقتصادی ، اجرایی و فرهنگی و سیاست خارجی کارهای بزرگی انجام شد تصریح کرد:‌ وقتی شرایط آغاز به کار دولت را با امروزمقایسه کرده و دشواری‌های پیش روی دولت را می‌بینیم متوجه می‌شویم واقعا کارهای عظیمی انجام گرفته است. مسیری که دولت یازدهم در بخش آی تی و آی تی سی باز شده است با همین سرعت ادامه خواهد یافت.
جهانگیری همچنین خاطر نشان کرد:‌ یکی از مهمترین کارهایی که برای توسعه کشور لازم است ، شناسایی و تمرکز بر  بخش‌های پیش ران توسعه است. زیرا وقتی این بخش به حرکت درآید مثل لوکوموتیوی سایر واگن‌ها را نیز به حرکت در می‌آورد. فن آوری اطلاعات یکی از بخش‌های پیشران توسعه ایران است. حرکت در این بخش یعنی کمک به توسعه‌ی کشور .
وی ادامه داد: یکی از اولویت‌های اصلی کشور مسائل اقتصادی است. در دیدار اخیر دولت با رهبر انقلاب ایشان تاکید کردند که اولویت کشور اقتصاد  است. دراقتصاد  هم مساله‌ی اصلی  پیگیری اقتصاد مقاومتی  است. علت این تاکید من این است که تقریبا دراقتصاد مقاومتی درکشور اجماع وجود دارد. اگر این ۲۴ بند اقتصاد مقاومتی را اجرا کنیم از چالش‌های اقتصادی می‌توانیم عبور کنیم.
وی با بیان این که فن آوری اطلاعات در پنج رویکرد اصلی اقتصاد مقاومتی وجود دارد گفت: درون زایی یکی  از رویکردهای اقتصاد مقاومتی  است. فناوری اطلاعات چه  در بخش سخت افزار و چه نرم افزار به معنای استفاده از ظرفیت‌های  کشور است و ارزش افزوده آن در فکر  متخصصان این حوزه است. فناوری اطلاعات هم می‌تواند و باید برون نگر بوده و با دنیا در ارتباط باشد.صادرات سخت  افزار و نرم افزار ما باید  نقطه قوتی دراقتصاد ما شود.
جهانگیری همچنین با بیان این که دانش بنیان بودن یکی دیگر از محورهای اقتصاد مقاومتی است، تصریح کرد:‌ امروز تاکید می‌شود که تکیه بر منابع طبیعی برای پیشرفت کشور دیگر خیلی پاسخگو نیست، اقتصادی جای خود را می‌تواند محکم کند که متکی بر دانش باشد.
جهانگیری در ادامه با اشاره به اینکه عدالت محوری یکی از مهمترین جهت‌گیری‌های انقلاب اسلامی و آرمان امام راحل است، اظهار کرد: در حال حاضر زیر ساخت‌های کافی برای فن آوری اطلاعات درتهران وجود دارد و درعین حال در ۲۸ هزار روستا و شهرهای دورافتاده هم این امکانات وجود دارد که البته باید توسعه یابد.
به گفته‌ی جهانگیری وزارت ارتباطات باید از موضوع تصدی‌گری کنار کشیده و برنامه ریز سیاست‌گذار و حامی شرکت‌های آی تی و آی سی تی باشد.
معاون اول رییس جمهور ادامه داد: جفاست در مسائل علمی به این بزرگی که کانون توسعه کشور می‌تواند باشد، خود را معطل کنیم که مثلا اینجا تهدید وآسیب وجود دارد. مگر  در رشته‌های صنعتی و سنتی آسیب وجود ندارد. مهم  این است که ما از فرصت‌های فناوری اطلاعات استفاده کنیم و فن آوری اطلاعات رابه عنوان یک فرصت بزرگ در اختیار نظام قرار دهیم.
معاون اول رئیس جمهور در ادامه با بیان اینکه هدف ما از استقرار دولت الکترونیک این است که مردم دسترسی آسان و لحظه‌ای به تمام اطلاعات و خدمات داشته باشند، خاطر نشان کرد: دراین شرایط ارائه خدمات برای دولت ارزان‌تر و با کیفیت بهتری ارائه می‌شود.شفافیت و سلامت اقتصاد  از مهمترین اهداف ما در ایجاد دولت الکترونیک است. من نمی‌خواهم در این جا از فسادهای اقتصادی صحبت کنم البته تا حالا صحبت کرده‌ام و در ادامه هم صحبت خواهم کرد. و فکر نکنند از این موضوع دست بر می‌دارم. زیرا فساد باید ریشه کن شود. در برخی از سطوحی که انسان تصور نمی‌کند فساد رسوخ کرده است. وقتی لازم باشد حتما در این باره سخن می‌گویم اما بیشتر از این که دنبال گفتن باشیم دنبال  مبارزه با این بلیه هستیم. من از آقای جهرمی هم خواهش می‌کنم که مکانیزمی ایجاد شود که ما پیشرفت دولت الکترونیکی را لحظه‌ای رصد کنیم.
معاون اول رئیس جمهور همچنین تصریح کرد: از مهمترین جهت‌گیری‌های دولت راه انداختن بخش خصوصی است که دستیابی به این هدف نیازمند فضای مطلوب کسب و کار است. وزارت ارتباطات با ایجاد زیر ساختهای لازم می‌تواند به ایجاد فضای مطلوب کمک کند.از سویی شبکه ملی اطلاعات نیز یک مطالبه جدی  است که کارهای زیادی انجام گرفته ولی بالاخره باید کمبودها و نواقص آن برای رفع نیازهای کشور برطرف شود. حمایت از شرکت‌های استارت آپ باید چارچوب مند و قانونمند شود. معاون علمی و حقوقی رئیس جمهور و وزارت ارتباطات تلاش کنند این بخش از قانونمندی برخوردار شود.
جهانگیری در بخش اول صحبت‌های خود با اشاره به پخش کلیپی از شهید حججی و رونمایی از تمبر این شهید در مراسم گفت: نحوه شهادت و صلابت این شهید همه ما را یاد روزهای سخت ایام عاشورا انداخت که چگونه یک انسان در مسیری که اعتقاد دارد مستحکم گام بر می‌دارد. شهید حججی می‌دانست با او چه می‌خواهند بکنند ولی آثاری از ترس ونگرانی در چهره‌ی او دیده نشد و در واقع صلابتی از ایران و ایرانی را به نمایش گذاشت.نجف آبادی‌ها عموما اینگونه‌اند. نجف آباد شهری است که به اندازه‌ی یک استان شهید داده است.ایثار و ایثارگری فراوانی از مردم این شهر دیده‌ایم.

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.