صفحه اصلی / افزایش ۳۱ درصدی حجم مبادلات تجاری ایران و چین

افزایش ۳۱ درصدی حجم مبادلات تجاری ایران و چین

به گزارش «کسب وکار»، مدیرعامل شرکت ایرانی برگزارکننده این نمایشگاه در نشست خبری به همین مناسب با بیان این که ایران به عنوان قطب منطقه ای تجارت و مبادلات مالی و تجاری در خاورمیانه شناخته شده و بسیاری از شرکت های بزرگ دفاتر منطقه ای و قاره ای خود را در تهران تاسیس کرده اند. کیان معتمدی با بیان این که هم اکنون ۴۹ درصد واردات ایران از کشور چین انجام می شود، افزود: این نمایشگاه فرصتی برای شرکت ها و کارآفرینان چینی فراهم می کند تا با همتایان ایرانی خود دیدار کرده و در خصوص توسعه روابط تجاری و بازرگانی و تولیدی تبادل نظر کنند. وی با اشاره به سفر ژی ژین پینگ رئیس جمهوری چین به ایران و توافق روسای جمهور ایران و چین برای افزایش سطح مبادلات تجاری دو کشور به ۶۰۰ میلیارد دلار، بیان کرد: اداره گمرک چین اخیرا طی گزارشی اعلام کرد در نیمه نخست سال ۲۰۱۷ میلادی حجم مبادلات تجاری ایران و چین ۳۱ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است. بر این اساس ما تلاش می کنیم با برگزاری نمایشگاه هایی از این دست، در راستای تصمیمات و برنامه های دو کشور برای توسعه روابط اقتصادی و تجاری و فرهنگی گام برداریم.در ادامه «میشل میریک» مدیر رویدادهای بین المللی MIE، بیان کرد: در این نمایشگاه ۲۰۰ شرکت و سرمایه گذار تراز اول چینی محصولات و دستاوردهای خود را در حوزه های متنوعی از صنعت از جمله مواد و ماشین آلات ساخت و تولید پیشرفته، وسائل الکترونیک خانگی، پوشاک و نساجی، طراحی داخلی، مهندسی شیمی، قطعات خودرو، انرژی و روشنایی، وسائل الکترونیک هوشمند، صنعت چاپ، صنعت بسته بندی، صنعت پلاستیک و محصولات حوزه بهداست و درمان در معرض بازدیدکنندگان قرار خواهند داد. وی با بیان این که در سال ۲۰۱۶ رئیس جمهور چین برنامه های خود را برای احیای جاده ابریشم اعلام کرد، افزود: ایران به عنوان یکی از محوری ترین کشورهای جاده ابریشم، در این برنامه ها اهمیت ویژه ای دارد و مناسبات ایران و چین که همیشه از شکوفایی برخوردار بوده از سال ۲۰۰۹ تاکنون رشد بیشتری پیدا کرده است. شان ژیائو ، قائم مقام MIE نیز در این نشست در پاسخ به پرسش «کسب وکار» مبنی بر اهداف حضور شرکت های قطعه ساز چینی در این نمایشگاه گفت: چند شرکت برتر قطعه ساز چینی در این نمایشگاه با آخرین دستاوردهای فنی و تکنولوژی خود حضور دارند تا با طرف های ایرانی در زمینه های مختلف همکاری نمایند. وی با اظهار امیدواری نسبت به تغییر نگاه و رویکرد برخی شرکت ها و فعالان اقتصادی ایران به چین، افزود: برخی دیدگاه ها در مورد کیفیت نازل قطعات صنعتی و محصولات چینی در ایران وجود دارد که دیدگاه های واقع بینانه ای نیست و ما در این نمایشگاه تلاش می کنیم با عرضه محصولات با کیفیت و نشان دادن توانمندی ها و فناوری های برتر چینی این دیدگاه ها را تغییر دهیم. وی تصریح کرد: چین به دنبال مناسبات برد-برد با شرکت های ایرانی است و امیدواریم فعالان اقتصادی ایران و چین از فرصت ایجاد شده در این نمایشگاه برای تبادل تجربیات در جلسات B2B و عقد قراردادهای مشارکت و سرمایه گذاری های مشترک استفاده کنند.

همچنین مطالعه کنید:

تخفیف‌ بیمه شخص ثالث، قابل انتقال به خودروی دیگر است

به گزارش کسب و کار به نقل از بیمه مرکزی، بر اساس مصوبه هیئت وزیران، …

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *