صفحه اصلی / بازرگانان از تسهیلات عضویت ایران در کنوانسیون آ.ت.آ استفاده کنند

بازرگانان از تسهیلات عضویت ایران در کنوانسیون آ.ت.آ استفاده کنند

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از پایگاه خبری اتاق ایران، صاحبان کالا، شرکت‌های بازرگانی صادراتی و وارداتی، شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی و افراد حقیقی و حقوقی می‌توانند به منظور بازاریابی و شرکت در نمایشگاه‌های بین‌المللی، کالاهای خود را بدون ارائه ضمانت به طور موقت وارد کنند.
امور کارنه تیر اتاق ایران اعلام کرد این امکان با توجه به عضویت گمرک جمهوری اسلامی در کنوانسیون آ.ت.آ در سال ۱۳۸۴ فراهم شده است. بر این اساس، استفاده از سند آ.ت.آ به جای ضمانت‌نامه گمرکی نه تنها ورود یا عبور موقت را آسان‌تر می‌کند، بلکه سبب کاهش هزینه و دیگر بروکراسی‌های اداری نیز می‌شود.
در حال حاضر برای شرکت در نمایشگاه‌های بین‌المللی و بازاریابی، کارنه آ.ت.آ مهم‌ترین سند گمرکی به شمار می‌آید و افراد حقیقی و حقوقی می‌توانند با استفاده از این سند، کالای خود را به مدت حداکثر یک سال به طور موقت در کشورهای عضو کنوانسیون به معرض نمایش و بازاریابی قرار دهند و از پرداخت ضمانت موقت حقوق و عوارض گمرکی معاف باشند.
اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در چارچوب قانون به عنوان مؤسسه ضامن و صادرکننده آ.ت.آ مسئول تأمین سلسله تضمین‌ها و اجرای مقررات مربوطه بر اساس رویه اتاق بازرگانی بین‌المللی (ICC) است.
از دیگر وظایف عمده اتاق ایران به عنوان مؤسسه ضامن کارنه آ.ت.آ، صدور کارنه آ.ت.آ، بررسی اخطاریه و مطالبات گمرک از کارنه های صادره ایرانی و خارجی، نظارت بر نحوه استفاده افراد یا شرکت‌ها از کارنه آ.ت.آ، بررسی و دریافت اسناد و مدارک لازم برای پذیرش افراد یا شرکت های حقیقی و حقوقی به رویه آ.ت.آ، ارائه آموزش‌های حرفه‌ای، همکاری با ICC در فرانسه برای اجرای هر چه بهتر رویه آ.ت.آ و رعایت و اجرای کلیه بخشنامه‌های صادره توسط ICC است.

 

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.