صفحه اصلی / اقتصادی / عقب‌گرد ۴۲۰ واحدی شاخص بورس تهران/ ارزش معاملات دو بازار از ۴٫۱ هزار میلیارد تومان فراتر نرفت
عقب‌گرد ۴۲۰ واحدی شاخص بورس تهران/ ارزش معاملات دو بازار از ۴٫۱ هزار میلیارد تومان فراتر نرفت

عقب‌گرد ۴۲۰ واحدی شاخص بورس تهران/ ارزش معاملات دو بازار از ۴٫۱ هزار میلیارد تومان فراتر نرفت

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران امروز در یک روند نوسانی در نهایت با عقب‌نشینی 420 واحد نسبت به روز گذشته به تعطیلات رفت.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از خبرگزاری فارس، امروز در آخرین روز معاملاتی هفته جاری، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در یک روند کاملاً نوسانی قرار گرفت و پس از بالا و پائین شدن در نهایت با عقب‌نشینی ۴۲۰ واحد نسبت به روز گذشته به رقم یک‌میلیون و ۳۳۴ هزار و ۲۸۳ واحد رسید.

همچنین ارزش بازار به بیش از ۵ میلیون و ۳۴۷ هزار میلیارد تومان رسید.

شاخص کل بورس با معیار هم‌وزن ۳۵۹ واحد رشد کرده و به رقم ۳۵۳ هزار و ۷۷۱ واحد رسید.

معامله‌گران امروز در بورس تهران بیش از ۴ میلیارد سهام، حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب ۳۲۱ هزار فقره معامله و به ارزش ۲ هزار و ۳۶۹ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز شاخص کل بورس و شاخص قیمت سهام براساس معیار وزنی – ارزشی ۳صدم درصد کاهش یافتند و این دو شاخص با معیار هم‌وزن یک‌دهم درصد رشد کردند.

شاخص آزاد شناور ۵ صدم درصد کاهش یافت.

شاخص بازار اول بورس یک‌صدم درصد کاهش یافت و شاخص بازار دوم بورس ۶ صدم درصد کاهش یافت.

امروز نمادهای پتروشیمی نوری، پتروشیمی فناوران، پالایش نفت بندرعباس و ملی‌مس ایران بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را داشتند و نمادهای هلدینگ نفت و گاز و پتروشیمی تأمین، مبین انرژی خلیج فارس و پتروشیمی پردیس بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را داشته‌اند.

در فرابورس ایران شاخص کل امروز با ۳۶ درصد رشد به رقم ۱۸ هزار و ۱۰۱ واحد رسید.

ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از ۹۹۶ هزار میلیارد تومان رسید.

ارزش بازار پایه فرابورس هم به ۳۱۶ هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۱٫۴ میلیارد سهام، حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب ۱۷۰ هزار فقره معامله و به ارزش یک‌هزار و ۸۲۲ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز نمادهای پلیمر آریا ساسول، صنعتی مینو، صبا  تأمین، سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی و سامانه نرم‌افزاری نگین بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس را داشتند و نمادهای فرابورس و توسعه مالی مهر آیندگان بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشته‌اند.

به گزارش فارس، این روزها با وجود اینکه اکثر کارشناسان می‌گویند شاخص بازار به نقطه ارزندگی رسیده و عمده سهام موجود در بازار ارزنده شده‌اند، اما بررسی روند مذاکرات باعث شده است که متأسفانه بسیاری از تحلیلگران بازار آینده بازار سرمایه را به مذاکرات گره بزنند و با این پیش‌بینی که احتمالاً مذاکرات به نتیجه می‌رسد و نتیجه‌ای که از این تفاهم به دست می‌آورند، این است که احتمالاً نرخ ارز رو به کاهش نهد و در نتیجه درآمد صادراتی شرکت‌های بورسی افت کند و همین مسئله باعث چشم‌انداز منفی برای بازار سرمایه شده است.

در حالی که از نظر بنیادی واقعاً عمده سهام بورس ارزنده شده و به نقطه کف رسیده، بنابراین وقت خرید سهام بنیادی است، اما در عین حال کارشناسان توصیه می‌کنند، سرمایه‌گذاران حقیقی از طریق صندوق‌های با درآمد ثابت وارد بازار شوند تا از طوفان‌های نوسانی در امان بمانند.

با توجه به اینکه در حال حاضر ۷۰ درصد مردم در بورس حضور دارند، دولت لازم است قوانین مرتبط با حضور مردمی در بورس را تغییر دهد و از سرمایه‌گذاران خرد حمایت کند. در این زمینه لازم است کانون سرمایه‌گذاران خرد در بازار فعال شود

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.