صفحه اصلی / درخواست رفع مشکلات تولیدکنندگان در شهرک‌های صنعتی

درخواست رفع مشکلات تولیدکنندگان در شهرک‌های صنعتی

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا بیژن پناهی زاده با اشاره به این که طی سال‌های اخیر فعالیت‌های مختلفی در ارتباط با شهرک‌های صنعتی انجام شده است، اظهار کرد: در مناطق کمتر متقاضی در شهرک‌های صنعتی تا ۵۰ درصد کاهش قیمت زمین داشتیم و دیگر علاوه بر این ۸۰ درصد تخفیف در پیش پرداخت زمین‌ها مدنظر قرار گرفت. همچنین جرائم مربوط به حق انتفاع زمین بخشیده شد که از جمله اقدامات قابل اشاره در شهرک‌های صنعتی کشور است.
وی با اشاره به این که مسائل و مشکلات عدیده‌ای در شهرک‌های صنعتی وجود دارد که باید به آن پرداخته شود، تصریح کرد: تقاضا داریم که در مناطق محروم که شهرک‌های صنعتی واقع هستند و شرایط سختی حاکم است بخشش جرائم و کاهش سود بانکی مربوط به تسهیلاتی که قبلا اخذ شده در دستور کار قرار گیرد، چرا که بعدا سودهای نامتعارفی اتخاذ شده و تولید کنندگان توان پرداخت آن را ندارند، بنابراین از دولت خواستاریم مابه‌التفاوت نرخ سود را برعهده گیرد.
رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان خوزستان، افزود: برخی مشکلات در شهرک‌های صنعتی مربوط به سایر دستگاه‌هاست و باید با همکاری آنها رفع شود، چرا که تنها شرکت شهرک‌های صنعتی از عهده انجام آن بر نمی‌آیند.
پناهی زاده همچنین با مطرح کردن درخواست کاهش مالیات یا متوقف کردن پرداخت آن توسط تولیدکنندگان، عنوان کرد: یکی دیگر از مسائلی که وجود دارد سهم پرداخت حق بیمه توسط کارفرماست و امیدواریم با بازنگری در قوانین برای کارگاه‌هایی که تا ۱۵ نفر کارگر دارند حق بیمه به یک سوم کاهش یابد و از ۲۳ به حدود هفت درصد برسد.
وی با بیان این که شرکت شهرک‌های صنعتی باید مشکلات ساختاری را حل و فصل کند، گفت: باید منابع لازم در این ارتباط تخصیص داده شود. متاسفانه سه نهاد شرکت شهرک‌های صنعتی، سازمان صنایع و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مدعی ایجاد اشتغال هستند، در حالی که به صراحت اعلام می‌کنم که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نه تنها در ایجاد اشتغال در این شهرک‌ها نقشی ندارد، بلکه بعضا مانع پیشبرد کار می‌شود.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.