صفحه اصلی / بررسی آزادسازی حریم رودخانه گرگان‌رود برای احداث فضای سبز

بررسی آزادسازی حریم رودخانه گرگان‌رود برای احداث فضای سبز

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با حضور مجید روستا، عضو هیئت مدیره شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران، عبدالقدیر کریمی، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان گنبد کاووس وقرجه طیار، نماینده گنبد‌‌کاووس در مجلس شورای اسلامی، نشست ستاد بازآفرینی شهرستان برگزار شد.
دراین نشست، روستا ضمن تاکید بر اهمیت تشکیل ستادهای استانی و شهر ستانی گفت: هدف از برگزاری ستادهای بازآفرینی در سطح شهرستانی، استانی و ملی فراهم کردن بسترهای لازم برای خدمات زیربنایی و روبنایی در سطح بافت‌های ناکارآمد کشور و ارتقای ظرفیت‌های اقتصادی و اجتماعی مردم در این محدوده‌هاست که نیازمند همکاری و هماهنگی تمام دستگاه‌ها است.
عضو هیئت مدیره شرکت مادر تخصصی شهری ایران بر ضرورت تدوین برنامه اقدام مشترک محدوده ها و محلات هدف باز آفرینی شهر گنبد از سوی اعضای ستاد شهرستان تاکید کرد.
همچنین قرجه طِیار، نماینده گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی ضمن تقدیر از اقدامات وزارت راه و شهرسازی خصوصا شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران خواستار توجه به دانش‌آموزان جامانده از تحصیل محله ‌باد واقع در سکونتگاه غیررسمی گنبدکاووس با همکاری فرمانداری و آموزش و پرورش شد.
در  ادامه این نشست منطقه چای بویین به عنوان سکونتگاه غیررسمی شناخته شد. همچنین مصوب شد که آزاد‌سازی حریم رودخانه گرگان‌رود جهت احداث فضا‌های  سبز و ورزشی در کارگروه شهرستان بررسی و سپس در ستاد استان گلستان مطرح شود.
از دیگر مصوبات این نشست، ایجاد مدرسه مهربانی با همکاری موسسه کنشگران توسعه پارس و ساخت و تجهیز مدارس از سوی  برای کودکان بازمانده از تحصیل در محله افغان‌آباد با همکاری فرمانداری و شهرداری شهرستان گنبدکاووس بود.
ساخت و تجهیز مدارس  در محدوده‌ها و محلات هدف بازآفرینی شهرگنبد  توسط وزارت آموزش و پرورش از جمله مصوبات ستاد گنبد بود. همچنین جلوگیری از ورود فاضلاب به رودخانه‌های گنبد، بدلجه و سید‌آباد با همکاری وزارت نیرو و سازمان حفاظت محیط زیست دراین نشست به تصویب رسید.
تربیت بدنی استان گلستان نیز موظف شد تا نسبت به ساخت ورزشگاه مناسب با همکاری شهرداری در محلات هدف اقدام کند. همچنین مقرر شد پایگاه بهداشت در این محلات پس از اعطای زمین از سوی شهرداری ساخته شود.

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.