صفحه اصلی / پیشرفت ۹۸ درصدی احداث شبکه فاضلاب مناطق چهاروهشت تهران

پیشرفت ۹۸ درصدی احداث شبکه فاضلاب مناطق چهاروهشت تهران

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا, «حسینی بیوکی» با بیان این که این مناطق به عنوان شرقی ترین مناطق شهر تهران به لحاظ وجود بزرگراه ها و مسیرهای اصلی تردد از جمله مناطق و محدوده های شهری مهم بوده است، گفت: شهرداری منطقه چهار به عنوان یکی از پرجمعیت ترین، وسیعترین و پرساخت و ساز ترین مناطق شهرداری است که ۸۰۷ کیلومتر شبکه فاضلاب در این منطقه طراحی شده است.
وی درباره روند اجرای طرح درمنطقه چهار شهرداری تهران، بیان کرد: در منطقه چهار تاکنون بیش از ۷۷۴ کیلومتر با هدف جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب عملیاتی شده است و معادل۳۳ کیلومتر نیز در دست اقدام است.
مدیراجرایی مناطق چهار و هشت شهرداری تهران، عنوان کرد: پیش بینی می شود اجرای ۳۳کیلومتر باقی مانده از شبکه فاضلاب منطقه چهار تا پایان سال تکمیل و با اتمام عملیات اجرایی، شبکه فاضلاب منطقه آماده بهره برداری شود.
حسینی بیوکی همچنین شبکه طراحی شده در منطقه ۸ شهرداری را ۳۲۵ کیلومتر عنوان کرد و افزود : در منطقه هشت شهرداری تهران نیز ۳۲۰ کیلومتر شبکه اجرا شده است که امیدواریم متراژ باقیمانده نیز تا پایان نیمه اول امسال اجرا شود.
وی تعداد انشعاب های قابل نصب در این مناطق را تعداد ۱۱۸ هزار فقره عنوان کرد و گفت: تاکنون حدود ۹۷هزار فقره انشعاب در مناطق یاد شده نصب شده است که در صورت آماده شدن و قابلیت بهره برداری شبکه های منطقه نسبت به نصب انشعاب آن محلات اقدام می شود.
اجرای طرح فاضلاب تهران همزمان با شروع عملیات لوله کشی آب در سال ۱۳۲۷ مطرح و مطالعات این طرح توسط برنامه عمران سازمان ملل متحد (UNDP) و سازمان بهداشت جهانی از سال ۱۳۵۰ آغاز شد و در نهایت در سال ۱۳۷۴ به تصویب رسید.
در مهر ماه همین سال (۱۳۷۴) فعالیت های اجرایی شروع و برحسب اهمیت طرح و حساسیت های مربوطه طرح فوق در یک مناقصه بین المللی مورد بازنگری و در نهایت در سال ۱۳۹۰ به تصویب نهایی رسید.
عملیات اجراییِ طرح فاضلاب تهران از سال ۱۳۷۴ در گستره ایی به مساحت ۷۰ هزار هکتار در مناطق بیست و دو گانه تهران و برای پوشش ۱۱ میلیون نفر جمعیت آغاز به کار کرد.

همچنین مطالعه کنید:

درآمد ۸۰۶ هزار میلیارد تومانی دولت از مالیات در ۱۴۰۲

به گزارش کسب و کار نیوز، در سال ۱۴۰۲ بالغ بر ۸۰۵ هزار و ۹۲۲ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.