صفحه اصلی / صدور موافقت اصولی تاسیس نخستین چاپخانه در قشم

صدور موافقت اصولی تاسیس نخستین چاپخانه در قشم

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از فرینا، حجت الاسلام سید مهدی موسوی اجاق در جمع خبرنگاران، گفت: ارائه مجوز صدور موافقت اصولی تاسیس چاپخانه به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم در حالی انجام شده که تا کنون تنها ۵ چاپخانه در سامانه جامع  چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت کشوری شده است.
وی اعلام کرد: چاپخانه بخش خصوصی در قشم در زمینی با زیربنای ۸۰۰ متر و سرمایه گذرای بیش از هشت میلیارد ریال با ایجاد اشتغال برای افزون بر ۱۰ نیروی کار ماهر و نیمه ماهر در شهرک صنعتی فجر تولا تا یک ماه آینده به بهره برداری می رسد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم با اشاره به اینکه حدود ۲۰ دستگاه ماشین آلات چاپ ساخت کشور ژاپن در این مجموعه خدمات ارائه می کنند، افزود: سیستم دیجیتال چاپ بنر۵ متری برای نخستین بار در جنوب کشور، چهار دستگاه ماشین چاپ دیجیتال با قابلیت ایجاد خط چاپ و منگنه کردن سریع برای  10 صفحه مجله در عرض سه دقیقه از جمله دستگاه های این چاپخانه است.
وی از دستگاه های افست تک رنگ و دو رنگ، دستگاه چاپ روی نایلون، پارچه، کلاه، سرامیک و سنگ، همچنین دستگاه خشک کن UB، دستگاه برش کوچک برای ابعاد ۴۰ X 50  و اندازه ۱۰۰ X 70 برای شیت های بزرگ، یکدستگاه ملخی شماره زن، پرفراژ و فاکتور و سربرگ هم به عنوان بخش دیگری از دستگاه های مربوط به چاپخانه قشم نام برد.
موسوی اجاق با اعلام اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلاش ویژه ای برای ساماندهی فعالیت چاپخانه ها انجام داده است، افزود: نخستین چاپخانه منطقه آزاد قشم به عنوان یکی از مدرنترین و مجهز ترین چاپخانه های کشور تا یک ماه آینده در راستای اقدام ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این جزیره افتتاح و به بهره برداری می رسد.
به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم، چاپخانه مدرن قشم علاوه بر تامین نیاز فعالان  حوزه های فرهنگی، رسانه ای و بیش از ۱۰ دانشگاه و مرکز آموزش عالی فعال در این جزیره، توان ارائه خدمات به شهرستان های استان هرمزگان و دیگر استان های همجوار را نیز دارد.
وی با اشاره به هنر ارزشمند رشته های طراحی هنرمندان ایرانی و نیاز کشورهای حاشیه خلیج فارس به خدمات طراحی و چاپ، اظهارامیدواری کرد که چاپخانه قشم در حوزه خدمات خارجی هم ایفای نقش کند.
موسوی اجاق، همچنین از آغاز به کار سامانه الکترونیکی موسسات فرهنگی هنری تک منظوره و چند منظوره در قشم خبر داد و گفت: با موافقت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، فرآیند صدور و تمدید مجوز سامانه الکترونیکی کانون های آگهی و تبلیغات در قشم هم از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قشم ارائه می شود.

همچنین مطالعه کنید:

وصول ١١٠ هزار میلیارد تومان از ابربدهکاران مالیاتی

به گزارش کسب و کار نیوز ، احسان خاندوزی وزیر اقتصاد در جمع خبرنگاران گفت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.