صفحه اصلی / احیای جاده ابریشم، منشا تحولات بزرگ در اقتصاد جهان خواهد بود

احیای جاده ابریشم، منشا تحولات بزرگ در اقتصاد جهان خواهد بود

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از پایگاه خبری اتاق ایران, رئیس اتاق ایران در نشست هیات نمایندگان اتاق مشهد بر اهمیت احیای جاده ابریشم و توسعه زیرساخت‌های کشور برای استفاده از این موقعیت تأکید کرد.

رئیس اتاق ایران در این نشست با اشاره به اینکه سال ۲۰۲۵ منشأ تحولات بزرگ اقتصادی در جهان خواهد بود افزود: یکی از تحولات اقتصادی بزرگی که در شرف وقوع است احیای راه ابریشم است که تاکنون ۶۷ کشور جهان به آن پیوسته‌اند.
شافعی با اشاره به برنامه ریزی های انجام شده برای گردهمایی شهرداران راه ابریشم در سمنان گفت: از هم‌اکنون باید زیرساخت‌های لازم در کشور برای همراهی با تحولات اقتصادی دنیا فراهم شود. طی سال‌های آینده مرکز ثقل اقتصاد دنیا در مرزهای چین و هند رقم خواهد خورد.
شافعی افزود: یکی از راه‌های توسعه زیرساخت‌های آینده برای استقبال از این تحولات جهانی با توجه به موقعیت استراتژیک خراسان رضوی، توسعه زیرساخت‌های گمرکی استان است که در این راستا اتاق مشهد و کمیسیون‌های وابسته آماده هرگونه همکاری با گمرک خراسان است.
وی از گمرک خراسان رضوی به‌عنوان سازمانی که در رفع قوانین مزاحم موفق عمل کرده نام برد و عنوان کرد: ریاست گمرک ایران که مدتی در اتاق ایران نیز حضور داشته‌اند در بالا بردن رتبه کسب‌وکار این سازمان موفق عمل کرده است.
رئیس اتاق مشهد همچنین با اشاره به مشکلات به وجود آمده در مرز دوغارون، آمادگی اتاق مشهد برای هرگونه همکاری در رفع این مشکل را اعلام و تأکید کرد: در این راستا توصیه‌ها و هشدارهای فعالان اقتصادی استان برای به حداقل رساندن آسیب‌های به وجود آمده موردتوجه قرار گیرد.
تلاش بر رفع مشکلات دوغارون
ناظر جدید گمرکات خراسان رضوی نیز که به دعوت اتاق مشهد برای هم‌اندیشی در مورد مشکل به وجود آمده در مرز دوغارون در این نشست حضور داشت، گفت: افزایش ساعت کاری گمرکات و مرز از ساعت ۶ صبح تا ۶ بعدازظهر، کاهش تعطیلات عید فطر در گمرک افغانستان، حضور شرکت‌های حمل‌ونقل و بانک در گمرک اسلام قلعه در روزهای تعطیل و ایام تعطیلات عید فطر ازجمله تمهیدات در نظر گرفته‌شده برای رفع مشکل کامیون داران در مرز دوغارون است.
امید جهان خواه افزود: در تماس فوری رئیس‌کل گمرک ایران علاوه بر پیگیری‌ها و هماهنگی‌های به‌عمل‌آمده، با پیشنهاد وی به گمرک اسلام قلعه افغانستان برای تأمین باسکول اعلام آمادگی کردیم. قرار شد از طریق وزارت امور خارجه هم این پیشنهاد به‌طور رسمی به کشور افغانستان اعلام شود.
ناظر گمرکات استان خراسان رضوی در خصوص دلایل ایجاد صف کامیون‌ها در مرز دوغارون-اسلام قلعه گفت: افزایش حدود ۷۰ درصدی ترانزیت به مقصد افغانستان از طریق گمرک دوغارون در روزهای اخیر، ضعف امکانات و زیرساخت‌های موجود در گمرک اسلام قلعه افغانستان ازجمله کمبود امکانات رفاهی برای رانندگان و کمبود باسکول جهت توزین باعث شده روند پذیرش کامیون‌ها توسط گمرک اسلام قلعه با مشکلاتی مواجه شود و این موضوع موجب تأخیر درروند پذیرش کامیون‌ها در مرز دوغارون شده است.
جهان خواه گفت: با توجه به تمهیداتی که در نظر گرفته شد، اکنون حجم خروج و پذیرش کامیون‌ها از سوی گمرک اسلام قلعه افغانستان افزایش پیداکرده که امیدواریم این روند با سرعت بهتری ادامه پیدا کند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.