صفحه اصلی / بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی از پروژه‌های راهسازی در جنوب کرمان

بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی از پروژه‌های راهسازی در جنوب کرمان

 به منظور بررسی وضعیت اجرایی پروژه بزرگراه جیرفت –سه راه بم، بزرگراه جیرفت –سیرجان، بزرگراه جیرفت- کهنوج- رودان و محور جیرفت –میانچیل به صورت میدانی بازدید کردند.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی جنوب استان کرمان، امیر امینی معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی در حاشیه این بازدید گفت: یکی از مهم‌ترین شاخصه‌هایی پیشرفته در دولت یازدهم بخش راه و حمل‌ونقل است.
وی ادامه داد: دولت تدبیر و امید در همین راستا توسعه و احداث راه‌های جاده‌ای و ریلی را در اولویت کاری خود قرار داده است.
معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی به خط ریلی جیرفت –بم اشاره و تصریح کرد: این خط ریلی در سال جاری پیوست قانون شده است و به محض پایان مطالعات، عملیات اجرایی این طرح آغاز خواهد شد.
ساردوئی مدیرکل راه و شهرسازی جنوب استان کرمان گفت: بزرگراه جیرفت –سه‌راهی بم با طول کلی ۷۲ کیلومتر است که ۴۸ کیلومتر آن در حوزه استحفاظی اداره کل راه و شهرسازی جنوب استان کرمان قرار دارد و تاکنون ۲۵ کیلومتر از این محور با هزینه اعتبار ۱۷۰۴۹۷ میلیون ریال به بهره‌برداری رسیده است و عملیات اجرای آسفالت در ۶ کیلومتر دیگر این مسیر در دست اقدام است.
بزرگراه جیرفت – بافت –سیرجان با طول کلی ۱۱۰ کیلومتر که تاکنون ۱۵ کیلومتر آن با هزینه اعتبار ۸۷۵۶۰ میلیون ریال به بهره‌برداری رسیده و ۱۱ کیلومتر بعدی آن با ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی در دست اقدام است.
وی بیان کرد: بزرگراه جیرفت-کهنوج –رودان با طول کلی ۱۹۵ کیلومتر است که ۱۸۳ کیلومتر آن در حوزه این اداره کل قرار دارد که تاکنون ۱۱۱ کیلومتر آن به بهره‌برداری رسیده و ۴ کیلومتر دیگر آماده بهره‌برداری است لازم به ذکر است عملیات اجرای ۸ کیلومتر دیگر با پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصد در دست اجراست، همچنین عملیات اجرایی ۲۳ کیلومتر دیگر از این مسیر با اعتبار ۴۳ میلیارد تومان دو هفته قبل شروع شده است.
ساردوئی همچنین اظهار کرد: محور جیرفت –میانچیل با طول کلی ۲۲ کیلومتر که تاکنون ۷ کیلومتر از باند دوم آن با هزینه ۶۱۹۱۴ میلیون ریال به بهره‌برداری رسیده و مابقی مسیر با پیشرفت ۱۰ درصد در حال انجام است.
وی افزود: در جنوب استان کرمان ۱۳۰ کیلومتر بزرگراه با اعتبار ۳۰۰ میلیارد تومان در دست اجراست.

همچنین مطالعه کنید:

کاهش قیمت مرغ به ۸۰ هزار تومان/ مازاد عرضه داریم

به گزارش کسب و کار نیوز ، مهدی یوسف‌خانی، رییس اتحادیه فروشندگان مرغ گوشتی و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.