صفحه اصلی / ثبات در وضع موجود به شکست می‌انجامد

ثبات در وضع موجود به شکست می‌انجامد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از نوپانا، ما در دوره طلایی کارآفرینی زندگی می‌کنیم و استارت‌آپ‌ها به سرعت در دنیا رشد می‌کنند. در مورد موفقیت و شکست آنها، آمارهای زیادی وجود دارد و هرچه زمان می‌گذرد، اوضاع آنها بهتر می‌شود. آمارها نشان می‌دهد بیش از نیمی از آنها نمی‌توانند موفق شوند و بعد از مدتی فعالیت، کنار می‌روند. از سوی دیگر استارت‌آپ‌های فناورانه که در زیست‌بوم‌هایی مانند سیلیکون‌ولی به‌ وجود می‌آیند، روز‌به‌روز بهتر می‌شوند. پشت این مدل‌ها تجارب زیادی نهفته است و برای کارآفرینان درس‌های زیادی دارند که اگر به آنها توجه شود، احتمال شکست هر کسب‌وکاری به حداقل می‌رسد.
بهبود مهم است، نه ثبات
همیشه ماندن در یک دفتر یا فروشگاه، نشانه خوبی برای یک استارت‌آپ نیست. گاهی نوآوری لازم است و گاهی برهم زدن برنامه و تغییر مسیر. کارآفرینی که به راه‌های بهتر فکر نکند و به ثبات در وضعیت موجود قانع باشد، باید منتظر ورشکستگی بماند. کار استارت‌آپی با رشد و پیشرفت و کشف تازه‌ها معنی پیدا می‌کند.
محل کار
محل کار فقط برای استارت‌آپ‌هایی که محصولی تولید می‌کنند نیست. حتی استارتاپ‌های آنلاین هم باید در مورد محل کار به نتیجه برسند. هردو مدل کاری لازم است جایی برای ارائه خدمات، جلسات، ملاقات با مشتریان و دیگر کارهای خود در نظر داشته باشند. برای درک این موضوع کافی است ببینید چگونه سیلیکون‌ولی با دو هزار استارت‌آپی که در خود جای داده است، رشد می‌کند.
تمرکز روی کار خود
هر کسب‌وکار نوپا لازم است روی چشم‌انداز کاری خود تمرکز کند و به فکر گسترده کردن خود باشد. شناخت هسته کاری خود بسیار مهم است. اگر کارآفرینی این هسته را شناخت و به جای پرداختن به حواشی، روی آن تمرکز کافی داشت، بدون شک به موفقیت می‌رسد. زمانی‌که این هسته مرکزی کار به ثبات رسید و تنه‌ درخت کسب‌وکار تنومند شد، می‌توان به سراغ دیگر فعالیت‌ها رفت. به عنوان مثال می‌توان خط تولید تازه‌ای به کار خود اضافه کرد. اما در غیر این‌ صورت استارت‌آپ به سمت ضعیف‌تر شدن می‌رود.

همچنین مطالعه کنید:

تأمین ۱۲۰ هزار هکتار زمین نهضت ملی مسکن تا تابستان امسال

به گزارش کسب و کار نیوز ، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی، گفت: امروز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.