صفحه اصلی / خطوط انتقال گازدر مناطق زلزله زده خراسان آسیبی ندیده است

خطوط انتقال گازدر مناطق زلزله زده خراسان آسیبی ندیده است

  آسیبی ندیده است.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی منظقه چهار عملیات انتقال گاز، ناصر علوی شهری در حاشیه جلسه کمیته بحران منطقه افزود: به رغم شدت بالای موج زمین لرزه در محدوده شهرهای فریمان و مشهد خوشبختانه خطوط فشار قوی انتقال گاز این منطقه سالم و کماکان انتقال گاز در این خطوط تداوم دارد.
وی ادامه داد: کارکنان تلاشگر منطقه از نخستین دقایق حادثه زلزله به صورت شبانه روز در آماده باش کامل به سر برده و به صورت فیزیکی وبا اعزام ۱۳ اکیپ بازبینی از خطوط انتقال گاز در محدوده شهرهای حادثه‌دیده، انجام گردید
مدیر منطقه چهار تصریح کرد: گرچه شریان های حیاتی و تاسیسات مکانیکی انتقال گاز استان بر اساس استانداردهای بین المللی طراحی و اجرا شده و از تحمل پذیری بالایی در برابر زلزله های شدید، برخوردار است. لیکن گروههای نشت یاب منطقه، خطوط لوله ای را که در محدوده جغرافیایی زلزله بوده اند نشت یابی ویژه می‌نمایند.
مهندس علوی با اشاره به اینکه طبق آمار سازمان زمین شناسی، ۶۵ درصد از استان خراسان رضوی در معرض خطر زلزله‌خیزی نسبی و ۳۵ درصد آن در معرض خطر زلزله خیزی متوسط هستند، تصریح کرد: اجرای پروژه های ایمن سازی خطوط لوله در سرلوحه کارهای منطقه چهار عملیات انتقال گاز قرار دارد.
رئیس کمیته بحران منطقه چهار با اشاره به شدت و گستردگی تخریب زلزله اظهار کرد: کارکنان این منطقه، با جدیت در صیانت از خطوط انتقال گاز به منظور پایداری جریان گاز، همگام با دیگر اقشار جامعه در امداد رسانی به مردم حادثه دیده از هیچ تلاشی فروگذاری نکرده و روند مساعدت و همیاری ادامه دارد.
شایان ذکراست: زلزله‌ای با شدت شش ریشتر ساعت ۱۰ و ۴۰ دقیقه چهارشنبه ۱۶ فروردین ماه بخش‌هایی از چند شهرستان خراسان‌رضوی را در مرکز و شرق این استان لرزاند و موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران کانون این زمین لرزه را در عمق ۱۰ کیلومتری زمین، در شهر سفیدسنگ از توابع بخش قلندرآباد شهرستان فریمان و در ۱۰۰ کیلومتری جنوب مشهد اعلام کرد.
گفتنی است: این زمین لرزه در شهر مشهد نیز احساس شد

 

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.