صفحه اصلی / احداث چهارخطه گردنه صلوات آباد روان‌سازی ترافیک و کاهش تصادفات را به دنبال خواهد داشت

احداث چهارخطه گردنه صلوات آباد روان‌سازی ترافیک و کاهش تصادفات را به دنبال خواهد داشت

با اعتباری بیش از ۳۱ میلیارد تومان چهارخطه خواهد شد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی کردستان، عبدالمحمد زاهدی اضافه کرد: احداث چهارخطه گردنه صلوات آباد سنندج نقش مهمی در روان‌سازی ترافیک و کاهش تصادفات و توسعه شبکه حمل‌ونقل استان خواهد داشت.
به گفته وی گردنه صلوات آباد از جمله محورهایی است که علاوه بر بحث حمل‌ونقل برای مردم سنندج به عنوان یک تفرجگاه تفریحی نیز به شمار می‌رود.
زاهدی ادامه داد: برنامه اصلاح آن از چند سال قبل در دستور کار قرار داشت و با توجه به اهمیت بحث گردشگری و تفرجگاهی این مسیر اصلاح مسیر به صورت چهارخطه به تصویب رسید.
استاندار کردستان افزود: جهت استفاده از ظرفیت پیمانکاران بومی کل مسیر به سه قطعه تقسیم و عملیات اجرایی از سال گذشته شروع شده و پنج دهنه تونلی که در این مسیر قرار دارد به مسیر رفت تبدیل گشته و مسیر برگشت نیز به صورت کنارگذر احداث می‌شود.
زاهدی عنوان کرد: در حال حاضر احداث کنارگذر در حاشیه چهار دهنه تونل آغاز شده و برای تونل اول از سمت سنندج نیز در حال مطالعه برای انتخاب بهترین گزینه هستیم.
مدیرکل راه و شهرسازی نیز که استاندار را همراهی می‌کرد، گفت: برای احداث این پروژه از پیمانکاران بومی استفاده شده و همین امر باعث شده پیشرفت پروژه سریع‌تر شود.
ملکی ادامه داد: برای احداث و چهارخطه کردن این مسیر در مجموع ۱۹۲ هزار مترمکعب خاک‌برداری ۲۲ هزار مترمکعب خاک‌ریزی پنج هزار و ۵۰۰ مترمکعب دیوار سازی،۷۱۰ مترمکعب بتن‌ریزی و یک میلیون و ۴۸۷ هزار مترمربع آسفالت لازم است.
وی از بهره‌برداری ۱۱ کیلومتر مسیر در سال جاری و ۱۰ کیلومتر مانده نیز در سال ۹۷ خبر داد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.