صفحه اصلی / راه‌اندازی پارک لجستیک در اردبیل

راه‌اندازی پارک لجستیک در اردبیل

 یک پارک لجستیک یا همان بندر خشک در استان اردبیل عملیاتی و اجرایی می‌شود.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی راه و شهرسازی استان اردبیل، امیر امینی در بازدید از پروژه‌های راه و شهرسازی در استان اردبیل اظهار کرد: استان اردبیل تمام ظرفیت‌های توسعه‌ای را دارد و می‌تواند از چهار مسیر شرق، غرب، شمال و جنوب توسعه یافته و بر همین محور پارک لجستیک به دلیل هم‌مرزی این استان با آذربایجان و آسیای میانه راه‌اندازی شود.
وی تصریح کرد: با توجه به اینکه استان اردبیل در چهار مسیر خود به استان‌های آذربایجان‌شرقی، گیلان و زنجان متصل می‌شود، ضرورت دارد مطالعات پارک لجستیک در شاهراه توسعه استان اردبیل مورد دقت و توجه قرار گیرد.
معاون برنامه و اقتصاد و حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه استان اردبیل نیازمند یک‌هزار و ۲۰۰ کیلومتر شبکه حمل و نقل مدرن و جدید است، گفت: ما به حدود ۸۰۰ کیلومتر راه دسترسی مناسب و درجه یک نیاز داریم که ۲۰۰ کیلومتر آن راه اصلی و ۱۲۰ کیلومتر نیز بزرگراه است که عملیات اجرایی آن‌ها آغاز شده است
امینی با بیان اینکه ۳۰۰ کیلومتر بزرگراه در این استان پایه‌ریزی شده است، افزود: ۲۰۰ کیلومتر راه اصلی عریض در این زمینه برنامه‌ریزی شده که امیدواریم جز هدف‌گذاری‌های اصلی و اساسی باشد.
وی به پیگیری تکمیل راه‌آهن اردبیل – میانه و آغاز مطالعات راه‌آهن اردبیل – پارس‌آباد اشاره کرد و ادامه داد: با پیشنهاد‌ها و پیگیری‌های متعدد تأمین منابع مالی این پروژه عظیم قرار است تا سال ۹۷ راه‌آهن اردبیل – میانه به نتیجه برسد.
امینی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: برای مطالعات خط ریلی اردبیل – پارس‌آباد نیز هماهنگی‌ها و برنامه‌ریزی‌ها انجام شده تا بتوانیم با استفاده از فاینانس داخلی و خارجی این پروژه را به سرانجام برسانیم.
وی با بیان اینکه فاینانس داخلی یا خارجی هیچ ریسکی را به سمت بانک نداشته بلکه سرمایه‌گذاران باید از نتایج آن در مسیر توانمندی پروژه‌های اجرایی استفاده کنند، اضافه کرد: ما در حال حاضر در حوزه راه و شهرسازی و حمل و نقل از روش‌های مختلف سرمایه‌گذاری B.O.O، B.O.L.H، B.O.T، R.O.O، R.O.T و… به عنوان روش‌های تأمین مالی استفاده می‌کنیم تا پروژه‌های متعدد به سرانجام برسد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.