صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

سخنگوی دولت:

افراد را به آسانی با تهمت از گردونه خارج نکنیم

سخنگوی دولت در نشست خبری امروز خود در پاسخ به پرسشی درباره معاون سابق سازمان حفاظت محیط زیست، گفت: افراد را به آسانی با تهمت از گردونه خارج نکنیم، ما باید از خارج هم افرادی بیاوریم.
سخنگوی دولت در نشست خبری امروز خود در پاسخ به پرسشی درباره معاون سابق سازمان حفاظت محیط زیست، گفت: افراد را به آسانی با تهمت از گردونه خارج نکنیم، ما باید از خارج هم افرادی بیاوریم.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی محیط زیست (پام)، محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت، صبح امروز دوشنبه 3 اردیبهشت در نشست هفتگی خود با اصحاب رسانه در پاسخ به پرسشی در خصوص کاوه مدنی معاون سابق سازمان حفاظت محیط زیست، گفت: بعضی از هم‌وطنان ما پاسپورت دیگری نیز دارند. این افراد که ملیت ایرانی خود را نفی نکردند، برای این بحث وزارت اطلاعات موظف شد که مدیران دوتابیعتی را مورد بررسی کند و اگر چنین بود، اطلاع دهد و سیاست دولت هم این است که از این افراد استفاده نکند. ولی از دوتابعیتی بودن کاوه مدنی اطلاعی ندارم و باید از وزارت اطلاعات بپرسم.
وی با بیان اینکه مسائل کشور در این جغرافیای جهانی ویژه و سخت است و ما باید از همه منابع خود استفاده کنیم، یادآور شد: بخشی از منابع ما، منابع انسانی است. بحث در دولت این است که برای استفاده از افراد نباید به گرایش سیاسی نگاه کنیم، در این شرایط باید از همه استفاده کنیم. نباید فقط مثلا از اصلاح‌طلبان و اصولگرایان استفاده کنیم و یک بخش دیگر بماند، در دولت بحث این است که چگونه فراتر از گرایش سیاسی، از تمامی افراد کارآمد استفاده کنیم، چراکه در شرایط فعلی جهانی نیاز به همدلی داریم.
سخنگوی دولت افزود: افراد را به آسانی با تهمت از گردونه خارج نکنیم، ما باید از خارج هم افرادی را بیاوریم. در نظر داشته باشید این افراد خارج از ایران زندگی می‌کنند و آبروی افراد از خانه کعبه هم بالاتر است. اگر نشان دادن عکس‌های بی‌حجاب یک زن مسلمان بد است، بدتر آن است که در سایت‌ها نشان دهیم، ما به مدیران خارج از کشور نیاز داریم.
نوبخت گفت: ما هم معتقد به مراقبت برای جلوگیری از نفوذ هستیم، اما اگر بگوییم هر کسی که در خارج تحصیل کرده، نفوذی است، این برخورد افراطی است.