صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

وزیر آموزش و پرورش گفت

آموزش و پرورش از دو پیام رسان داخلی استفاده می کند

وزیر آموزش و پرورش گفت: براساس بخشنامه ای ادارات و بخش های مختلف این وزارتخانه اجازه استفاده از پیام رسان های خارجی برای تبادل اطلاعات را ندارند و دو پیام رسان داخلی در روزهای آینده معرفی می شوند.
وزیر آموزش و پرورش گفت: براساس بخشنامه ای ادارات و بخش های مختلف این وزارتخانه اجازه استفاده از پیام رسان های خارجی برای تبادل اطلاعات را ندارند و دو پیام رسان داخلی در روزهای آینده معرفی می شوند.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از  ایرنا، سید محمد بطحایی روز شنبه در حاشیه نشست مدیران ارشد دولت تدبیر و امید در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگاری درمورد استفاده از پیام رسان ها در این وزارتخانه و مجموعه های زیرمجموعه آن اظهارداشت: بخشنامه ای را درخصوص ممنوعیت استفاده از پیام رسان های خارجی برای تبادل اطلاعات صادر کرده ایم مبنی بر این که بخش های دولتی و ادارات اجازه استفاده از آن را ندارند.
وی افزود: این وزارتخانه در روزهای آینده درمورد دو پیام رسان داخلی به نتیجه می رسد که در حوزه های اداری برای مبادلات و اطلاعات اداری از آنها استفاده کنند.
وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: در حوزه دانش آموزی باید انگیزه های لازم را برای انتقال بچه ها و والدین از پیام رسان های خارجی به داخلی فراهم کنیم، از این رو منتظر انتخاب آن دو پیام رسان هستیم که تعیین و تکلیف شود.
بطحایی یادآور شد: البته انتخاب به نحوی است که بتوانیم با انگیزه های لازم دانش آموزان و اولیای آنها را به سمت پیام رسان های داخلی هدایت کنیم.
وی در ادامه درباره تعیین تکلیف کنکور گفت: مسئولیت اصلی کنکور با وزارت علوم است و ما نقش هماهنگ کننده با این وزارتخانه را داریم.
وزیر آموزش و پرورش افزود: در آخرین جلسه با وزیر علوم، تحقیقات و فناوری قرار شد در جلسه ای تکلیف دروس امتحان نهایی که به عنوان سوابق تحصیلی باید در اختیار وزارت علوم قرار دهیم، روشن شود.
بطحایی ابراز امیدواری کرد این جلسه زودتر تشکیل شود و مردم تکلیف خود را درباره وضعیت آینده کنکور بدانند که چه زمان خواهد بود و چه مراحلی خواهد داشت.
وی درباره بودجه نوسازی مدارس هم یادآور شد: رقم دقیق را نمی دانم چرا که هنوز برنامه آن نهایی نشده است.
وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: با تصمیماتی که در قانون بودجه 97 پیش بینی شده امیدوارم امسال در این زمینه عملکرد بهتری نسبت به سال گذشته داشته باشیم و آن مبانی و مبادی تزریق منابع برای بخش های عمرانی امسال تحقق یابد.
بطحایی همچنین درمورد میزان بودجه پیش بینی شده این وزارتخانه یادآور شد: در تبصره های مختلف این بودجه حدود 2.5برابر اعتبارات سال گذشته پیش بینی شده است.
وی خاطرنشان کرد: در سال 97 منابع پیش بینی شده به شرط آن که از محل تبصره هایی که در قالب بودجه در نظر گرفته می شود، تامین شود و بودجه در خزانه اختصاص یابد و بتوانیم قدم های جدی برداریم.
وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: در بخش خیرین مدرسه ساز نیز قرار است دولت 50 درصد آن را تامین کند آن بخش هم در بودجه سال 97 با رشد قابل توجهی روبرو شده است.