چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

با هدف یکپارچه کردن همه اطلاعات سهامداران

سامانه جامع ثبت اطلاعات سهامداران بورس رونمایی شد

سامانه جامع ثبت اطلاعات مشتریان (سجام) با هدف یکپارچه کردن همه اطلاعات سهامداران امروز(چهارشنبه) با حضور رییس سازمان بورس و اوراق بهادار رونمایی شد.
سامانه جامع ثبت اطلاعات مشتریان (سجام) با هدف یکپارچه کردن همه اطلاعات سهامداران امروز (چهارشنبه) با حضور رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار رونمایی شد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، «شاپور محمدی» امروز در حاشیه یازدهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه گفت: فعالان در این سامانه با تنها یکبار وارد کردن اطلاعات، می توانند از مزایای سایر شرکت ها استفاده کنند و نیازی به وارد کردن اطلاعات در دیگر نهادها نیست.
رییس سازمان بورس و اوراق بهادار افزود: با آغاز به کار این سامانه، از سهامداران فرمی برای احراز هویت دریافت نمی‌شود و سرمایه‌گذاران با ثبت‌نام در آن می‌توانند به همه خدمات بازار سرمایه دسترسی داشته باشند.
وی این سامانه را برنامه‌ای جامع و متمرکز دانست که می تواند علاوه بر داشتن اطلاعات سهامداران، مسئولیت خودکار فرآیند جمع‌آوری و مدیریت اطلاعات مشتریان بازار سرمایه را نیز برعهده داشته باشد.
محمدی ادامه داد: با راه‌اندازی این سامانه، نه تنها شاهد تسهیل در گردآوری اطلاعات سهامداران هستیم، بلکه با تجمیع اطلاعات و سوابق معاملاتی، شفافیت بازار نیز با رشد قابل‌توجهی همراه خواهد شد.
وی سجام را در دسته سامانه های زیرساختی بازار سرمایه دانست و افزود: هدف این سامانه کسب درآمد نیست و به لحاظ گستردگی ارائه خدمات نیز سامانه ای ملی محسوب می شود.
به گزارش ایرنا، سجام مورد تایید و تحت نظارت کمیته مبارزه با پولشویی سازمان بورس و اواراق بهادار است و پیش بینی شده که با راه‌اندازی این سامانه، گشایش قابل‌توجهی در ثبت‌نام فعالان بازار سرمایه فراهم شود؛ البته میلیون‌ها سهامدار می‌توانند با ثبت‌نام در این سامانه به همه خدمات بازار سرمایه دسترسی پیدا کنند.