چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

ساختمان جدید خانه تئاتر در روز 25 فروردین ماه افتتاح می شود

تئاتری ها پس از 11 سال صاحبخانه شدند

قرار است افتتاح ساختمان جدید خانه تئاتر در روز 25 فروردین ماه همزمان با مبعث رسول اکرم (ص) به انتظار 11 ساله اهالی تئاتر برای خانه دار شدن، پایان دهد.
‌‌‌‌‌‌‌قرار است افتتاح ساختمان جدید خانه تئاتر در روز ۲۵ فروردین ماه همزمان با مبعث رسول اکرم (ص) به انتظار ۱۱ ساله اهالی تئاتر برای خانه دار شدن، پایان دهد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، بیش از یک دهه پیش، ساختن محلی مناسب برای استقرار اهالی تئاتر آغاز و مقرر شد تا هیأت مدیره خانه تئاتر پیگیر مراحل ساخت آن شوند؛ از همان دوران بارها و بارها برای افتتاح این خانه، تاریخ‌هایی اعلام می‌شد اما ساکنان پاساژ تولیدی نتوانستند به خانه اصلی خود نقل مکان کنند.
خانه جدید تئاتری‌ها، زمینی با مساحت ۳۶۱ متر مربع و زیربنای هزار و پانصد متر دارد و به گفته ایرج راد (رئیس پیشین خانه تئاتر و مسئول پیگیری طرح) مبلغی ۳۵ میلیارد ریال تا مرحله معماری کامل و نقاشی ساختمان آن هزینه شده است.
این ساختمان سه طبقه دارای بخش‌های مختلفی شامل یک بلک باکس ۲۰۰ متری با ظرفیت ۱۸۰ تا ۲۰۰ تماشاگر و فضایی مناسب برای صنف تئاتر است.
در جلسات مقدماتی سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر سید رضا صالحی امیری به عنوان وزیر وقت فرهنگ و ارشاد اسلامی مبلغ ۱۵ میلیارد ریال بودجه را برای تکمیل و تجهیز ساختمان تئاتر تخصیص داد.
سال گذشته راد اعلام کرد که «با توجه به تأمین اعتبارات می‌توانیم در دی ماه ۹۵ شاهد افتتاح این خانه باشیم» و مقرر شد تا اجرای اثر نیمه کاره جعفر والی با عنوان «در گوش سالمم زمزمه کن» درهای خود را به روی خانواده تئاتر بگشاید اما تکمیل کامل سالن افتتاحیه با مشکل رو به رو شد.
ظاهراً مقرر شده تا پس از برگزاری آئین افتتاحیه، فعالیت‌های خانه تئاتر با بیش از ۲۰ هزار عضو در ساختمان جدید ادامه پیدا کند که بر همین اساس روز ۲۵ فروردین ماه مصادف با مبعث رسول اکرم انتخاب شد تا پس از یک دهه انتظار، خانه‌ای متعلق به خانواده تئاتر افتتاح شود.
خانه جدید خانواده تئاتر واقع در خیابان استاد نجات الهی، خیابان سمیه است و روز شنبه میزبان مقامات، چهره‌های فرهنگی و عکاسان و خبرنگاران خواهد بود.