صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

سرپرست پارک علم و فناوری استان کرمان گفت

حمایت پارک علم و فناوری استان کرمان از استارتاپ‌ها

سرپرست پارک علم و فناوری استان کرمان گفت: در سال حمایت از کالای ایرانی و در راستای اقتصاد دانش‌بنیان، این پارک علم و فناوری قصد دارد از استارتاپ‌ها در ابعاد زیرساختی و مالی حمایت کند.
سرپرست پارک علم و فناوری استان کرمان گفت: در سال حمایت از کالای ایرانی و در راستای اقتصاد دانش‌بنیان، این پارک علم و فناوری قصد دارد از استارتاپ‌ها در ابعاد زیرساختی و مالی حمایت کند.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از اکوسیستم، دکترمسعود ترک‌زاده ماهانی (سرپرست پارک علم و فناوری استان کرمان) ضمن اشاره به اهمیت ایجاد فرهنگ کارآفرینی و خلاقیت از سنین پایین، اعلام کرد که با بخش خصوصی برای راه اندازی پارک کودک و نوجوان مذاکراتی انجام شده است.
وی ادامه داد: راه اندازی کانون شکوفایی خلاقیت پارک فناوری یکی دیگر از اولویت‌های ما است و در این مورد مذاکراتی نیز با آموزش و پرورش انجام داده‌ایم.
سرپرست پارک علم و فناوری استان کرمان ابراز امیدواری کرد که پارک کودک و نوجوان و پارک فناوری هرچه زودتر آغاز به کار کند.
همچنین وی از راه‌اندازی صندوق پژوهش و فناوری استان کرمان خبر داد و گفت: این صندوق به منظور عرضه خدمات توسعه تجاری‌سازی فناوری به واحدهای فناور و شرکت‌های دانشگاهی راه اندازی شده است.
دکتر ترک‌زاده ماهانی اظهار داشت: تعداد مراکز رشد وابسته به پارک علم و فناوری استان کرمان روندی افزایشی داشته‌اند و هم اکنون در شهرهای کرمان، زرند، رفسنجان، سیرجان و بم فعالیت دارند.
وی اضافه کرد: پارک علم و فناوری استان کرمان از برگزاری استارتاپ‌ ویکندها، حمایت مالی و زیرساختی انجام خواهد داد و این زیرساخت‌ها در دانشگاه تحصیلات تکمیلی و صنعتی پیشرفته مهیا است.
سرپرست پارک علم و فناوری استان کرمان بر ضرورت اشتغال‌زایی دانش‌بنیان در کشور تاکید کرد و در ادامه افزود: برای تربیت مربیان کسب و کارهای نوپا در حوزه‌های مختلف آمادگی داریم.
وی اضافه کرد: باید به سوی کسب و کارهای جدید که نیاز به سرمایه‌گذاری کمی دارند، برویم، در این مسیر استارتاپ‌ها راهگشا خواهند بود.