صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

رئیس جمهوری

در سال جدید باید برای تحول بزرگ آماده شویم

رئیس جمهوری گفت: در سال جدید باید همه خود را برای تحول بزرگ، تولید ملی بیشتر، پیشرفت اقتصادی و ثروت بالاتر کشور آماده کنیم.
رئیس جمهوری گفت: در سال جدید باید همه خود را برای تحول بزرگ، تولید ملی بیشتر، پیشرفت اقتصادی و ثروت بالاتر کشور آماده کنیم.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، حجت الاسلام حسن روحانی روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از آزمایشگاه مرجع شرکت داروسازی تهران شیمی در جمع خبرنگاران ضمن تبریک سال جدید افزود: امیدوارم که سال پربرکتی برای مردم ایران باشد و شاهد تحول و پیشرفت مثبت در زندگی مردم و رونق اقتصادی و اشتغال جوانان در بخش‌های اجتماعی و فرهنگی باشیم.
وی افزود: در بازدید از این شرکت داروسازی مشخص شد که این شرکت با استانداردهای جهانی مطابقت دارد و این مهم است که داروهای ما در کشورهای دیگر صادر شود.
رئیس جمهوری گفت: وقتی محصول در مسیر درست رقابت قرار می‌گیرد که صادراتی باشد و اگر بتوانیم بازارهای دنیا را فتح کنیم معنی آن این است که کیفیت و قیمت داروهای ما رقابتی شده است. اگر نمی‌توانیم ورود کنیم اشکال را باید رفع کرد.
روحانی افزود: این شرکت مجهز به آزمایشگاه‌های خوبی است و در بخش تحقیق و توسعه تلاش‌های خوبی انجام می‌شود و مرکز خصوصی توانمند می‌تواند در سطح منطقه و جهان حرف بزند که برای کشور افتخار است.
وی ادامه داد: دولت به همه بخش‌های خصوصی که در زمینه تولید خصوصاً آنجایی که دانش بنیان است توجه دارد.
رئیس جمهوری ادامه داد: درست است که در این گونه شرکت‌ها دست فعال است ولی بیشتر نیروی مغز و دانش و تخصص است که می‌تواند کار را پیش ببرد.
روحانی گفت: در پیام نوروزی از همه کارآفرینان و سرمایه داران داخلی و خارجی خواهش کردم که سرمایه خود را بیاورند و نیروهایی که دانش پژوه هستند از تخصص خود استفاده کنند.
وی با اشاره به اینکه مشکلات جوانان امروز از اساسی‌ترین مسائل ما است گفت: این جوانان هستند که باید کشور را بسازند و ما باید به خواست و نیاز و آینده جوانان توجه داشته باشیم.
رئیس جمهوری افزود: مدیران ما در سنینی هستند که آینده رو به روی خود را در زندگی ممکن است نبینند بنابراین باید جوانان را برای نسل‌های بعد آماده کنیم و مدیریت و برنامه ریزی به گونه‌ای باشد که نسل جوان احساس کند که آزادی بیشتری دارد و شرایط برایش مهیاست و اشتغال آبرومند و آزادی‌های لازم و قدرت ارتباط با جهان را دارد و با تحولات جهانی در تماس باشد.
روحانی یادآور شد: اقدامات دولت یازدهم و دوازدهم این بود که حق ارتباط با دنیا را تثبیت کند. همه باید بتوانند با وسیله ساده و آسان و تلفن همراه با دیگران، دنیا و دانشگاه‌ها در تماس باشند چرا که حق ارتباط و اطلاع باعث می‌شود دانش و اطلاعات به روز باشد و بتوانیم نظارت خوب در کشور داشته باشیم.
وی گفت: امیدوارم در سال ۹۷ شفافیت و مبارزه با فساد بیشتر باشد. همه در سایه خداوند در امان باشند. پیشرفت اقتصادی و فرهنگ باز و رابطه بهتر با جهان در این سال با کمک همه صورت بگیرد چرا که هرجا باهم بودیم پیروز شدیم.
رئیس جمهوری همچنین به بازدید از پایگاه‌های اورژانس اشاره کرد و گفت: در بخش اورژانس دیدیم که موتورسیکلت‌ها فعال شدند و این با اهمیت و ارزشمند است. چرا که افرادی که کمک می‌خواهند و ممکن است آمبولانس دیرتر برسد موتورسیکلت‌ها می‌توانند با داشتن تجهیزات لازم اقدامات اولیه را انجام دهند.
وی با اشاره به پایگاه‌های اورژانس گفت: این پایگاه‌ها مجهز به بالگرد با افراد کارآزموده هستند که در شرایط مختلف برای امداد و نجات تلاش می‌کنند.
روحانی از همه نیروهای امدادی پلیس، ستادهای گردشگری، راهدارها، نیروهای پزشکی که در نوروز به مردم خدمت می‌کنند تشکر کرد و گفت: امیدوارم ایام نوروز خوبی داشته باشند و مردم به سلامت به سفر بروند.