صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

سرمربی تیم ملی تنیس روی میز: نوشاد در قطر عملکرد خوبی داشت

جمیل لطف الله نسبی گفت: سیستم جدید رنکینگ جهانی می طلبد که بازیکنان در مسابقات بیشتری حضور پیدا کنند و سعی خواهد شد که تعداد اعزامها را بیشتر کنیم .
جمیل لطف الله نسبی گفت: سیستم جدید رنکینگ جهانی می طلبد که بازیکنان در مسابقات بیشتری حضور پیدا کنند و سعی خواهد شد که تعداد اعزامها را بیشتر کنیم .
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا سرمربی تیم ملی تنیس روی میز ایران درباره ی اینکه چرا مدت زیادی خبری از برگزاری اردوی تیم ملی نبوده است، بیان کرد: به جهت استفاده از بازیکنان کره شمالی، امسال لیگ برتر  در سه ماه و به صورت فشرده برگزار شد و پس از آن برگزاری تور ایرانی و مسابقات انتخابی تیم ملی، زمانی را برای برگزاری اردو دراختیار تیم ملی قرار نداد. قرار است اردوی تیم ملی از هشت فروردین سال ۹۷ تا اعزام به مسابقات جهانی برگزار شود. در این میان نیما عالمیان و میعاد لطفی به مسابقات لهستان، آلمان واسپانیا می‌روند. نوشاد هم به کاپ آسیا می رود و امین احمدیان هم به مسابقات تونس اعزام خواهد شد.
لطف الله نسبی در پاسخ به این پرسش که فکر نمی‌کند پینگ‌پنگ‌بازان ایران به حضور در تورهای جهانی بیشتری برای ارتقاء رنکینگ جهانی خود نیاز دارند، تصریح کرد: سیستم جدید رنکینگ جهانی می طلبد که بازیکنان کلیه کشورها برای ارتقا رنکینگ خود در مسابقات بیشتری حضور پیدا کنند که این موضوع بستگی مستقیم با شرایط مالی دارد. هرچه تعداد اعزامهای بین المللی بیشتر شود احتمال ارتقای رنکینگ بازیکنان بیشتر خواهد شد. سعی خواهد شد که تعداد اعزامها را بیشتر کنیم که جایگاه بازیکنان حفظ گردد و ارتقاء داده شود.
سرمربی تیم ملی پینگ پنگ در مورد عملکرد نوشاد در تور جهانی قطر نیز گفت: مسابقات  قطر یکی از مشکل ترین مسابقات فدراسیون جهانی است که تقریبا با حضور اکثریت بازیکنان قدر دنیا انجام می شود. رقابت ازهمان ابتدا و در مرحله ی گروهی دشوار و مشکل است. نوشاد در گروهش با لئوناردو موتی از ایتالیا و فگرل از اتریش با رنکینگ چهل و به عنوان نفر دوم گروه، همگروه بود بازی اول را با نتیجه ۴ بر صفر  از حریف ایتالیایی برد و در بازی دوم و برای سرگروهی بازیکن خوب اتریشی را که دارای رنکینگ چهل دنیاست با نتیجه ۴ بر ۱ مغلوب کرد و به عنوان نفراول گروه به جدول مقدماتی راه یافت.
 او ادامه داد: در این مرحله با بازیکن خوب روسی اسکاچکوف روبرو شد که در یک بازی نزدیک و سنگین در حالی که در گیم هفتم ۷ بر 3 از حریف خود عقب بود، بازی را برد و به جدول اصلی و ۳۲ نفر برتر مسابقات راه پیدا کرد. در این مرحله در برابر لین گائو یان بازیکن چینی دارای رنکینگ چهار دنیا با نتیجه ۴ بر صفر  بازی را واگذار کرد و از جدول مسابقات حذف شد. او در برابر این حریف چینی در گیم اول بازی بسیار خوبی ارائه کرد و با نتیجه ۱۴ بر 12 شکست خورد. نوشاد در این مسابقات عملکرد بسیار خوبی داشت و توانست امتیازات خوبی را که موجب ارتقای رنکینگش خواهدشد، کسب کند.
لطف الله نسبی در مورد برنامه تیم ملی برای بازیهای آسیایی تاکید کرد: به دلیل اینکه مسابقات جهانی در پیش رو است هنوز برنامه مشخصی برای بازیهای آسیایی نداریم و بعد از پایان مسابقات جهانی در این مورد برنامه‌ریزی خواهد شد.
او در پاسخ به این پرسش که عملکرد تیم ملی پینگ پنگ را در  سال 96  چطور ارزیابی می کند، تصریح کرد: سال ۹۶ سال خوبی برای تیم ملی بود. در مسابقات کشورهای اسلامی با کسب مقام اول و دوم انفرادی و اول تیمی حضور مقتدرانه داشتیم. همچنین شاهد ارتقای رنکینگ بازیکنان تیم ملی بودیم که ارتقای رنکینگ تیمی را هم به دنبال داشت.