صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

آی پی؛ یکی از محورهای گفت وگو

ظریف با مشاور امنیت ملی نخست وزیر پاکستان دیدار کرد

وزیر امورخارجه کشورمان و مشاور امنیت ملی نخست وزیر پاکستان در نشستی مشترک، درباره مباحث مختلف از جمله خط لوله صادرات گاز ایران به پاکستان (IP) بحث و گفت‌وگو کردند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از  شانا, محمدجواد ظریف امروز (سه‌شنبه، ۲۲ اسفندماه) در سفر خود به پاکستان، با ژنرال ناصرخان جنجوعه، مشاور امنیت ملی نخست وزیر این کشور دیدار کرد.
مشاور امنیت ملی نخست وزیر پاکستان در این دیدار با اشاره به روابط بسیار خوب دو کشور گفت: آنچه در روابط دو کشور اهمیت بالایی دارد، در کنار هم بودن ایران و پاکستان و مدیریت موضوعات مورد مذاکره است.
ظریف نیز در این نشست بر آمادگی کشورمان برای توسعه بیشتر همکاری‌ها با پاکستان تاکید کرد.
در این دیدار، دو طرف از افزایش همکاری‌های امنیتی و حفاظت بیشتر از مرزها استقبال کردند و درباره برگزاری نشست کمیسیون‌های امنیتی و کنسولی، بهره‌برداری از ظرفیت‌های بنادر گوادر و چابهار با هدف توسعه همکاری‌های اقتصادی، بررسی راه‌های افزایش همکاری‌های بانکی و بهره‌برداری از خط لوله صادرات گاز ایران به پاکستان (IP)، همکاری‌های چندجانبه و موضوعات منطقه‌ای، مبارزه با تروریسم و مبارزه با داعش گفت‌وگو کردند.
به گزارش شانا، روز گذشته نیز در نشست مشترک ظریف با شاهد خاقان عباسی، نخست وزیر پاکستان، بحث اجرای خط لوله صادرات گاز ایران به پاکستان (IP) بررسی شده بود.