صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

معاون وزیر راه و شهرسازی

سوانح رانندگی اقتصاد ملی را تهدید می‌کند

معاون وزیر راه و شهرسازی از ایجاد کارگروه‌های پیگیری ۸ ماموریت محول شده به سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده ای از سوی وزیر راه و شهرسازی خبر داد و گفت: گزارشی از پیشرفت‌ها پس از گذشت شش ماه به عنوان گزارش عملکرد سازمان ارائه خواهد شد.
معاون وزیر راه و شهرسازی از ایجاد کارگروه‌های پیگیری ۸ ماموریت محول شده به سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده ای از سوی وزیر راه و شهرسازی خبر داد و گفت: گزارشی از پیشرفت‌ها پس از گذشت شش ماه به عنوان گزارش عملکرد سازمان ارائه خواهد شد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، 
مراسم تودیع داود کشاورزیان و معارفه عبدالهاشم حسن نیا به عنوان رئیس جدید سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با حضور عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی برگزار شد.
عبدالهاشم حسن‌نیا در این مراسم اظهار داشت: اگر صلاحیت حرفه‌ای مدیران سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای طی ۲۵ سال اخیر نبود، نمی توانستم امروز وظایف مد نظر وزیر راه و شهرسازی که سرآغاز فعالیت حدود ۷۰ هزار  کارمند وزارت راه و شهرسازی را قابل اجرا بدانم.
وی افزود: لازمه انجام کار حرفه ای صداقت و پشتکار است. و اینکه بتوانیم صلاحیت حرفه‌ای  خود را به دیگران ثابت کنیم و در نهایت اعتماد کاربران را جلب کنیم  تا در نهایت منجر به ارائه خدمات مطولب تر شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی بهترین سرفصل کاری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای را ماموریت ۸ بندی  ابلاغی وزیر راه و شهرسازی در حکم خویش عنوان کرد و گفت:  کارگروهی متشکل از مدیران با سابقه سازمان تشکیل شده است و عملکرد هر شش ماهه سازمان در غالب نتیجه برگزاری جلسات آن کارگروه در  جلسه هیئت عامل و شورای معاونان وزارت راه و شهرسازی گزارش می‌شود.
رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: وقتی ۹۰ درصد حمل و نقل بار و مسافر در حوزه سازمان راهداری است مسئولیت سنگینی بر دوش سازمان قرار داده است و ۱۵ هزار کشته و ۳۰۰ هزار مجروح  اقتصاد و ارزش پول ملی را تهدید می کند. لذا با درایت و توان حد اکثری جمع حاضر می توان بنیان خوبی برا برای  ارزش پول ملی و اقتصاد  ایجاد کرد و می طلبد که فکر جدیدی را داشته باشیم.
حسن نیا خاطرنشان کرد: حمل ونقل هوشمند نقش مهمی در اقتصاد حمل‌ونقل جاده ای سراسر جهان ایفا می کند  از این رو یک مجری مستقلی برای حوزه فناوری اطلاعات و حمل‌ونقل هوشمند قرارداده‌ایم.
وی با اشاره به حوزه ترانزیت کالا نیز یادآور شد: در چند سال گذشته بنا بر دلایل مختلف احسال کاستی در این حوزه مشهود بوده است. لذا اگر با نگاه ویژه‌ای به ترانزیت توجه شود می‌توان منابع پیرامونی کشور را به داخل کشور تزریق خواهد شد.
معاون وزیر راه و شهرسازی در پایان ضمن تشکر از وزیر راه و شهرسازی و رئیس پیشین سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای بیان داشت: امیدوارم با کمک رانندگان، شرکت‌ها و همکاران خود نوروز خوبی را برای مردم رقم بزنیم و به انتصابات وزیر راه و شهرسازی از داخل مجموعه وزارت راه و شهرسازی احترام قائل شویم.