صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

رئیس اتاق اصناف ایرانشهر

دستگاه‌های مسئول، واحدهای صنفی بدون مجوز را به سمت اتحادیه‌ها هدایت کنند

رئیس اتاق اصناف ایرانشهرِ استان سیستان و بلوچستان معتقد است: ناآگاهی از قانون نظام صنفی و اجرا نشدن آن بزرگ‌ترین معضلی است که اصناف در این شهر با آن دست به گریبان هستند.
رئیس اتاق اصناف ایرانشهرِ استان سیستان و بلوچستان معتقد است: ناآگاهی از قانون نظام صنفی و اجرا نشدن آن بزرگ‌ترین معضلی است که اصناف در این شهر با آن دست به گریبان هستند.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران، محمدرضا کشاورز در مورد رعایت نشدن قانون و تاثیرات منفی آن روی فضای کسب و کار در این شهر می‌گوید: «رعایت نکردن و پایبند نبودن به قانون موجب شده است تا واحدهای صنفی زیادی بدون کسب پروانه و مجوزهای لازم شروع به کار کنند و همچنان به کارشان ادامه بدهند. در این میان هیچ نهاد و ارگانی که قانون آن‌ها را موظف به برخورد با بی‌قانونی کرده است، حاضر به همکاری با ما نیست.» او در ادامه می‌گوید: «نهادهای مسئول باید با محدود کردن  و هدایت واحدهای بدون مجوز سمت اتحادیه ها و یا حداقل سامانه جدید ثبت نام؛ به اتاق اصناف کمک کنند. در حالی که بزرگ‌ترین مشکل ما در این مورد خاص، نداشتن بازرس به دلیل مشکلات مالی است و خودمان نمی‌توانیم با این پدیده برخورد کنیم. سوالم این است: مسئول اجرای قانون ۲۷ یا ۲۸ قانون نظام صنفی در راستای برخورد با واحدهای متخلف چه کسی است؟» کشاورز درمورد وضعیت شهر ایرانشهر می‌گوید: «ایرانشهر سومین شهر بزرگ استان سیستان و بلوچستان پس از زاهدان و زابل است که جمعیتی حدود ۱۰۰ هزار نفر دارد. در این شهر ۵ هزار واحد صنفی مشغول به فعالیت هستند. در واقع خشکسالی و زوال کشاورزی، جای خالی کارخانه‌ها و تولیدی‌هایی که بتواند اشتغال با خود بیاورد؛ موجب شده تا مردم روزگار سختی را بگذرانند و قشر ضعیف تنها به داشتن مغازه‌ای کوچک و بقالی دلخوش باشد.» رئیس اتاق اصناف ایرانشهر با اشاره به وضعیت ساختمان اتاق اصناف این شهر می‌گوید: “ما هنوز مستاجر هستیم و واقعیت این است که اتاق اصناف هنوز ساختمان مشخصی برای خود ندارد. البته مبلغی را جمع کرده و قصد خرید زمینی را داریم تا بتوانیم ساختمان اصناف را در آن بنا کنیم.