صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

نخستین استارت‌آپ ویکند E-LEARNING در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران برگزار شد

شناسایی کسب‌وکارهای نو در آموزش الکترونیک

نخستین استارت‌آپ ویکند E-LEARNING و محتوای الکترونیک در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران از ۹ تا ۱۱ اسفند ماه به همت پارک علم و فناوری دانشگاه تهران و مرکز آموزش الکترونیکی این دانشگاه با هدف تبدیل ایده به کسب‌وکار برگزار شد.
محمد جوادی قاضیانی
نخستین استارت‌آپ ویکند E-LEARNING و محتوای الکترونیک در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران از ۹ تا ۱۱ اسفند ماه به همت پارک علم و فناوری دانشگاه تهران و مرکز آموزش الکترونیکی این دانشگاه با هدف تبدیل ایده به کسب‌وکار برگزار شد.به گزارش کسب و کار نیوز  در این رویداد که با حضور سرمایه‌گذاران، تسهیل‌کنندگان و پایشگران این حوزه برگزار شد، شرکت‌کنندگان به صورت تیمی یا انفرادی حضور داشتند و به رقابت  ‌پرداختند.
عباس زارعی‌هنزکی، رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران درباره این رویداد گفت: این استارت‌آپ ویکند به عنوان یک پیش‌رویداد برای چهاردهمین کنفرانس بین‌المللی یادگیری الکترونیکی برنامه‌ریزی شده است. کار ما در این رویداد در واقع کشف و شناسایی کسب‌وکار‌های نو در یادگیری و آموزش الکترونیک است. نزدیک به 110 شرکت‌کننده در این استارت‌آپ ویکند داشتیم و برنامه‌ریزی شده بود که 10 تیم از بین آنها انتخاب شوند. ایده‌هایی که انتخاب شدند در انتها برای ایجاد کسب‌وکار‌های نو امکان‌پذیری روی آنها انجام می‌شود تا آن کسب‌وکار را به سرانجام مقصود برسانند و بتوانند برای کشور موفقیت به ارمغان بیاورند. هدف‌مان این بود که این استارت‌آپ‌ویکند بستری باشد تا اولا یاد بگیرند که استارت‌آپ‌ویکند چه اتفاقی برای آنهاست و در انتها ثبت، ضبط و برنامه‌دار شده  و ان‌شاءا... به کسب‌وکار تبدیل شوند. امیدواریم بتوانیم به دوستان‌مان در این دوره یاد داده باشیم که چگونه یک کسب‌وکار را شناسایی کرده و برای آن کسب‌وکار بازار‌ها را شناسایی کنند و طرح کسب‌وکار بنویسند و در نهایت بتوانند یک مدل کسب‌وکاری تهیه کنند تا به واسطه آن مدل بتوانند سرمایه‌گذار جذب کنند و به کسب‌وکار تبدیل شوند.
محمد جعفری، معاون مرکز نوآوری و کارآفرینی پارک علم و فناوری دانشگاه تهران درباره این رویداد گفت: برنامه استارت‌آپ‌ویکند در حوزه یاددهی، یادگیری الکترونیک و محتوای الکترونیکی برگزار شد. ما این برنامه را با همراهی مرکز یاددهی و یادگیری الکترونیکی دانشگاه تهران برگزار کردیم.علاقه‌مندان و دانشجویان این حوزه و کسانی که علاقه‌مند به کار در این حوزه بودند در برنامه ما ثبت‌نام کردند و از بین 150 شرکت‌کننده حدود 50 نفر ایده داشتند و ما از بین این 50 نفر، 10 نفر را به عنوان سرگروه انتخاب کردیم تا بتوانند از بقیه افراد تیم‌سازی کنند و تیم‌سازی به وسیله مربیان انجام شد. در طول دوره ما کارگاه‌های مختلفی همچون کارگاه‌های آموزشی، کارگاه‌های کسب‌وکار، کارگاه‌های بوم کسب‌وکار، نحوه ارائه ایده و... را برگزار کردیم تا شرکت‌کنندگان با نحوه ارائه و کار کردن روی ایده آشنا شوند و ایده را پخته‌تر کرده و طرح اولیه را آماده کنند که این طرح‌ها در روز سوم مورد داوری قرار گرفت و 3 تیم انتخاب شدند  و  جوایز نقدی به آنها اهدا شد. بحثی که ما آن را در دانشگاه تهران دنبال می‌کردیم، این بود که ایده‌ها را در این مرحله رها نکنیم و بستری را فراهم کنیم که ایده‌های انتخاب‌شده با پشتکار و تلاش خودشان در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران حمایت شوند و مسیر ایده تا بازار را طی کنند.
به گزارش کسب و کار نیوز در پایان این رویداد و با حمایت ویژه مرکز یاددهی و یادگیری الکترونیک از تیم‌های اول، دوم و سوم (3 تیم به صورت مشترک مقام سوم را کسب کردند) تقدیر به عمل آمد و جوایز به صورت نمادین در اختیار تیم‌های برتر قرار گرفت. لازم به ذکر است جوایز اصلی در کنفرانس یاددهی و یادگیری الکترونیک به تیم‌های برگزیده اهدا خواهد شد.