صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

مافی: یارانه احزاب تا پایان سال واریز می‌شود

عضو ناظر کمیسیون ماده 10 احزاب گفت که بر اساس قول رییس سازمان برنامه و بودجه، یارانه احزاب تا پایان سال واریز خواهد شد.
عضو ناظر کمیسیون ماده 10 احزاب گفت که بر اساس قول رییس سازمان برنامه و بودجه، یارانه احزاب تا پایان سال واریز خواهد شد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از  ایسنا، پروانه مافی در نشست فصلی خانه احزاب که صبح امروز در وزارت کشور برگزار شد، اظهار کرد: ‌جایگاه احزاب در جامعه حلقه واسط بین جامعه مدنی و قدرت است و نقش آن‌ها سازماندهی و تنظیم مدیریت و ساخت قدرت بر اساس مطالبات مردم است. در واقع آن‌ها باید مطالبات مردم را در جامعه مدنی دریافت کنند و آن را بعد از جهت‌دهی و مدیریت به برنامه تبدیل کنند و به قدرت بدهند. سپس یا در ساختار قدرت افرادی را داشته باشند که این برنامه را عملیاتی کند یا آن را به دولت القا کنند؛ بنابراین نقش احزاب در این زمینه مهم و کلیدی است.
وی خاطرنشان کرد: احزاب باید زمینه‌های مطالبات و نیازهای مردم را سازماندهی کنند و باید بتوانند جامعه مدنی را قوی‌تر کنند و ساختار قدرت متقاعد کنند که کوچک‌تر شوند و کارها را به مردم بسپارند و مردم را دخیل کنند؛ چراکه وقتی سطح مشارکت بالا باشد عقده، خفگی و بغض ایجاد نمی‌شود اما در غیر این صورت شکاف بین دولت و ملت ایجاد می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: بارزترین شعار 40 سال گذشته، استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی بود. ما باید ببینیم بعد از 39 بهار که از عمر انقلاب گذشته چقدر توانسته‌ایم اهداف اولیه را محقق کنیم. ما در زمینه استقلال سیاسی دستاوردهای غیرقابل انکاری داشتیم و امروز ایران در منطقه از ارکان اصلی است و نقش پررنگ و اثرگذاری بالایی دارد و در برخی عرصه‌های بین‌المللی هم نقش پررنگی دارد.
این نماینده مجلس با بیان این‌که «در حوزه خدمات‌رسانی به محرومان و مستضعفان اقداماتی صورت گرفته و تلاش‌های غیرقابل انکاری در زمینه رسیدگی به روستاها و محرومان انجام شده»، گفت: در بحث آزادی هم در دولت‌های مختلف گاهی موفق بوده‌ایم و گاهی نه. اما درباره علل کاستی آن نمی‌شود دوگانه ملت و دولت درست کرد یعنی یک طرف را مقصر و یک طرف را مبرا بدانیم. مسئولان و مردم توامان در پدید آمدن مشکلات نقش داشتند البته سهم مسئولان بیشتر است. این‌که مسئولان دلسوز و کارآمد حذف می‌شوند و نمی‌توانند در عرصه فعالیت‌های مدیریتی ورود کنند خسارتی است که به همه وارد می‌شود.
عضو ناظر مجلس در کمیسیون ماده 10 احزاب همچنین گفت: اشکال کار از سوی مردم این بوده که نظارت صحیح و جامعی بر مسئولان وجود نداشته است اما این احزاب هستند که باید نقش نظارتی مردم را پررنگ کنند. به نظر می‌رسد لازم است عقلای اصلاح‌طلب و اصولگرا کنار هم بنشینند و گفت‌وگوهای ملی را با گذشت از آنچه نظر شخصی و جناحی‌شان است در پیش بگیرند و در چارچوب گفتمان داخلی خانواده انقلاب در کنار هم مشکلات را حل کنیم و موضوع را به ثمر برسانیم تا از خسارت گفتمان خارج از خانواده انقلاب در امان باشیم.
مافی در پایان خاطرنشان کرد: ما در مورد یارانه احزاب از آقای نوبخت قول گرفتیم که تا پایان سال این یارانه را که اگرچه مبلغ کوچکی است پرداخت کنند.