صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

در هفته منتهی به 27 بهمن ثبت شد

تثبیت قیمت برنج، گوشت، روغن و چای در بازار مصرف

جدیدترین آمار بانک مرکزی از بازار مصرف کالاهای اساسی نشان می دهد که قیمت برنج، گوشت قرمز، چای و و روغن در هفته منتهی به 27 بهمن ماه ثابت مانده است.
جدیدترین آمار بانک مرکزی از بازار مصرف کالاهای اساسی نشان می‌دهد که قیمت برنج، گوشت قرمز، چای و و روغن در هفته منتهی به ۲۷ بهمن ماه ثابت مانده است.
به گزارش کسب و کار نیوز به
ایرنا، بررسی قیمت خرده فروشی برخی اقلام خوراکی در شهر تهران طی هفته منتهی به ۲۷ بهمن ماه، لبنیات ۰.۲ درصد، حبوب ۰.۱ درصد، سبزی‌های تازه ۲.۵ درصد، قند و شکر ۰.۱ درصد کاهش یافته و در مقابل تخم مرغ ۳.۵ درصد، میوه‌های تازه ۱.۷ درصد، گوشت مرغ ۵ درصد افزایش داشته است.
* لبنیات و تخم مرغ
در هفته مورد گزارش؛ در گروه لبنیات قیمت پنیر پاستوریزه نسبت به هفته قبل ۱.۱ درصد کاهش یافت و بهای سایر اقلام این گروه بدون تغییر بود.
قیمت تخم مرغ معادل ۳.۵ درصد افزایش داشت و شانه‌ای ۱۲۶ هزار تا ۱۸۰ هزار ریال فروش می‌رفت.
* برنج و حبوبات
در این هفته در گروه برنج بهای برنج داخله درجه یک و درجه دو ثابت بود. در گروه حبوب قیمت لپه ۰.۲ درصد افزایش ولی بهای عدس، لوبیاچیتی و لوبیا قرمز هریک ۰.۲ درصد کاهش یافت و بهای سایر اقلام ثابت بود.
* میوه‌ها و سبزی‌های تازه
در هفته مورد بررسی، در میادین زیر نظر شهرداری انگور عرضه نمی‌شد و انار و هندوانه عرضه کمی داشت. سایر اقلام میوه و سبزی تازه که تعدادی از آنها از نظر کیفی در مقایسه با سایر میوه فروشی‌ها متفاوت بودند، به نرخ مصوب سازمان میادین میوه و تره بار عرضه می‌شد.
میوه فروشی‌های سطح شهر اقلام میوه و سبزی تازه را عرضه می‌کردند که در گروه میوه‌های تازه بهای لیموشیرین معادل ۰.۲ درصد، هندوانه ۶.۷ درصد، موز ۰.۴ درصد کاهش یافت ولی قیمت سایر اقلام این گروه بین ۲.۱ درصد تا ۷.۸ درصد افزایش داشت.
در هفته مورد بررسی در میادین زیر نظر شهرداری هندوانه و انگور عرضه نمی‌شد؛ سایر اقلام میوه و سبزی تازه که تعدادی از آنها از نظر کیفی در مقایسه با سایر میوه فروشی‌ها متفاوت بودند، به نرخ مصوب سازمان میادین میوه و تره بار عرضه می‌شد.
در گروه سبزی‌های تازه، قیمت سبزی‌های برگی ثابت بود، قیمت کدوی سبز معادل ۲.۴ درصد و سیب زمینی ۰.۶ درصد افزایش داشت اما سایر اقلام این گروه بین ۰.۷ درصد تا ۵.۴ درصد کاهش یافت.
* گوشت قرمز و گوشت مرغ
در هفته مورد گزارش قیمت گوشت گوسفند و گوشت تازه گاو و گوساله بدون تغییر بود و بهای گوشت مرغ معادل ۵ درصد افزایش یافت.
* قند، شکر، چای و روغن نباتی
در این هفته بهای شکر ۰.۲ درصد کاهش یافت بهای قند، چای خارجی و انواع روغن نباتی ثابت بود.