صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

عضو هیات مدیره شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران گفت

شناسایی 2700 محله نیازمند بازآفرینی و بهسازی در کشور

عضو هیات مدیره شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران گفت که دو هزار و 700 محله نیازمند بازآفرینی در کشور شناسایی شده است.
عضو هیأت مدیره شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران گفت که دو هزار و ۷۰۰ محله نیازمند بازآفرینی در کشور شناسایی شده است.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، مجید روستا روز دوشنبه اعلام کرد: این محلات ۱۹ میلیون نفر جمعیت را در خود جای داده و ۱۴۱ هزار هکتار از مساحت کشور را در بر می‌گیرد.
وی ادامه داد: این محلات در ۲ برنامه پنج ساله برای اهداف بازآفرینی مورد توجه قرار گرفته است.
روستا گفت: یکی از برنامه‌های بازآفرینی نوسازی و مقاوم سازی مسکن است که سالانه ۱۰۰ هزار واحد مسکونی دراین بافت‌های هدف نوسازی می‌شود.
عضو هیأت مدیره شرکت مادر تخصصی عمران بهسازی شهری ایران همچنین گفت که دولت پیش بینی‌های لازم برای بازسازی سالانه ۲۷۰ محله فرسوده را انجام داده است.
روستا با تاکید بر اینکه بهسازی بافت فرسوده شهری، ساماندهی روستاهای ادغام شده در بافت شهری و اراضی ناکارآمد شهری نیز از مواردی است که دولت درباره آن برنامه دارد، گفت: هماهنگی و همکاری دستگاه‌های مختلف در این موضوع مهم ضروری است.
نوسازی متفاوت بافت‌های فرسوده در قالب برنامه ملی بازآفرینی شهری نیز در بهمن ماه با فرمان رییس جمهوری آغاز شد. این برنامه با هدف احیای محله‌های فرسوده در ۵ سال در دو قالب ساخت سالانه ۱۰۰ هزار واحد مسکونی، و افزایش سرانه‌های خدماتی، اجرا می‌شود.