صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

در نشست هم‌اندیشی فعالان صنعت نساجی و مدیران وزارت صنعت، معدن و تجارت مطرح شد

صنعت نساجی، عامل ارتزاق یک میلیون اصفهانی

یک میلیون اصفهانی از صنعت نساجی ارزاق می‌کنند. این جمله، مهمترین خبری بود که در نشست هم‌اندیشی فعالان صنعت نساجی و مدیران وزارت صنعت، معدن و تجارت مطرح شد.
یک میلیون اصفهانی از صنعت نساجی ارزاق می‌کنند.» این جمله، مهمترین خبری بود که در نشست هم‌اندیشی فعالان صنعت نساجی و مدیران وزارت صنعت، معدن و تجارت مطرح شد.
به گزارش کسب و کار نیوز، این نشست همزمان با برگزاری دوازدهمین نمایشگاه صنعت نساجی اصفهان برگزار شد و صاحب‌نظران و فعالان این عرصه به بیان مشکلات و مسائل خود پرداختند. رئیس انجمن کارفرمایان صنایع نساجی اصفهان در این نشست گفت: در اصفهان ۹۱۰۰ واحد صنعتی مشغول فعالیت هستند که ۲۲۰۰ واحد در زمینه نساجی فعالیت می‌کنند. حبیب‌الله شاه‌کرمی با اشاره به اینکه ۵۷ هزار اشتغال رسمی مستقیم در صنعت نساجی اصفهان ایجاد شده است، افزود: مجموعه سرمایه‌گذاری صنعت نساجی نسبت به کل سرمایه گذاری صنعتی در اصفهان، ۲۷ درصد است و ۲۵ درصد اشتغال اصفهان نیز به بخش نساجی مربوط می‌شود. وی با تاکید بر اینکه وقتی صنعت نساجی اصفهان فعال باشد، همه صنعت اصفهان رونق خواهد داشت، تاکید کرد: همه فعالان اقتصادی اصفهان با صنعت نساجی ارتباط دارند و به نوعی یک میلیون اصفهانی از صنعت نساجی ارتزاق می‌کنند.
مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان نیز در این نشست هم‌اندیشی گفت: شرکت نمایشگاه‌ها توانسته تمامی نخبگان و دست‌اندرکاران بخش نساجی را گرد هم جمع کند تا بتوانند مشکلات و مسائل را مطرح کنند و این مشکلات به یاری خدا و همت مسئولان برطرف شوند. علی یارمحمدیان افزود: اگر مشکلات در حوزه‌های اقتصادی و اجتماعی در اصفهان و ایران وجود دارد، همه ما مسئول هستیم و باید برای رفع این مشکلات تلاش کنیم. وی با تاکید بر اینکه درد فعالان صنعت نساجی، درد همه جامعه است، ادامه داد: تلاش می‌کنیم رسالت اجتماعی خود را انجام دهیم تا گامی برای رفع مشکلات برداریم.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان نیز در این نشست هم‌اندیشی از مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت خواست قاچاق بی‌رویه در صنعت نساجی را کنترل کنند.عبدالوهاب سهل‌آبادی با تاکید بر اینکه اصفهان روزگاری به اندازه‌ای در صنعت نساجی فعال بود که منچستر ایران توصیف می‌شد، افزود: از تمامی مسئولان می‌خواهیم شرایطی ایجاد شود که برند صنعت نساجی اصفهان دوباره احیا شود.وی تاکید کرد: فعالان صنعت نساجی اصفهان با تمام مشکلاتی که دارند، همچنان بسیار فعال و خوب فعالیت می‌کنند؛ مسئولان هم باید از این فعالان حمایت کنند و شرایط تسهیل کارکرد آنها را فراهم کنند.