صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

نماینده مسیحیان درمجلس

دنیا درپی فراری دادن گردشگر از ایران است

عضو فراکسیون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مجلس گفت: دنیا به دنبال فراری دادن گردشگر از ایران است و ما باید با ایجاد امکانات مناسب آسایش خیال را برای گردشگران خارجی ایجاد کنیم.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، عضو فراکسیون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مجلس گفت: دنیا به دنبال فراری دادن گردشگر از ایران است و ما باید با ایجاد امکانات مناسب آسایش خیال را برای گردشگران خارجی ایجاد کنیم.
یوناتن بت کلیا امروز دوشنبه با بیان این مطلب افزود: ظرفیت‌های زیادی برای جذب گردشگر در کشور ما وجود دارد اما استفاده چندانی از آنها نمی‌شود.
نماینده مسیحیان آشوری و کلدانی در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: باید امنیت و آرامش ایران را به دنیا نشان داد تا گردشگران بیشتری به وارد شوند؛ صداوسیما و شبکه‌های برون مرزی در نمایش این امنیت می‌توانند نقش بسیار تأثیرگذاری داشته باشند.
**گردشگران داخلی با جاذبه‌های کشور آشنا نیستند
بت کلیا تاکید کرد: گردشگران داخلی با جاذبه‌های ایران آشنا نیستند و به همین دلیل بسیاری از آنها به کشورهای دیگر مانند ترکیه و دوبی سفر می‌کنند؛ رسالت اصلی میراث فرهنگی معرفی ظرفیت‌ها و آثار و مکان‌های دیدنی و گردشگری ایران است؛ باید مردم را به بازدید از مکان‌های گردشگری ترغیب و برای آنها انگیزه ایجاد کرد.
او با بیان اینکه ترکیه در شبکه‌های بین‌المللی درخصوص ظرفیت‌های گردشگری کشورش تبلیغات گسترده انجام می‌دهد، ادامه داد: سازمان میراث فرهنگی اقدامی در معرفی آثار تاریخی کشور انجام نداده است این سازمان می‌تواند با نصب بنر در اتوبان‌ها و... بخشی از این وظیفه را انجام دهد.
**بخش خصوصی به سرمایه‌گذاری در گردشگری ترغیب شود
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی افزود: با ارائه تسهیلات ارزان قیمت می‌توان بخش خصوصی را به سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری ترغیب کرد؛ در صورتی که بخش خصوصی در گردشگری سرمایه‌گذاری کند این صنعت گسترش می‌یابد چرا که سرمایه‌گذار به دنبال به دست آوردن عایدی است و برای آن تمام تلاش خود را انجام می‌دهد.
بت کلیا با اشاره به سفر ۲.۵ میلیون ایرانی به ترکیه تصریح کرد: ایران باید برای جذب گردشگر از کشورهایی مانند ترکیه الگو گیرد.
عضو فراکسیون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مجلس اضافه کرد: ترکیه امکاناتی نظیر هتل‌ها و مراکز اقامتی با کیفیت و با قیمت مناسب در اختیار گردشگران قرار می‌دهد و همین عاملی است برای جذب گردشگر چرا که افراد در سفر به دنبال آسایش و رفاه وامنیت هستند.
به گزارش خانه ملت، نماینده مردم مسیحی آشوری و کلدانی در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: کشورهایی مانند ترکیه کلیه امکانات لازم برای آسایش و رفاه توریست را فراهم می‌کنند؛ در کشور ما امکانات و زیرساخت‌های لازم برای توسعه صنعت گردشگری وجود ندارد؛ تبلیغ سینه به سینه موفق‌ترین نوع تبلیغ است و گردشگران خارجی می‌توانند تجربیات خود را از سفر به ایران را به هم‌وطنان خود منتقل کنند و باعث افزایش گردشگر شوند.