صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت اعلام کرد

ارتباط با بازار ، حلقه مفقوده اشتغالزائی

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران حلقه مفقوده اشتغالزایی در بخش صنایع را مشکل ارتباط با بازار دانست و گفت : بخش اعظم مشکل اشتغال مربوط به بازاریابی است و این حلقه های ارتباطی است که تولید را به بازار متصل می کند.
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران حلقه مفقوده اشتغالزایی در بخش صنایع را مشکل ارتباط با بازار دانست و گفت: بخش اعظم مشکل اشتغال مربوط به بازاریابی است و این حلقه های ارتباطی است که تولید را به بازار متصل می کند.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی، صادق نجفی در آئین افتتاحیه دهمین دوره مسابقات فوتسال جام بسیج سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی کشور، با اشاره به اینکه تا پایان دولت دوازدهم حدود ۳۱ هزار و۵۰۰ واحد صنعتی در کشور ایجاد، نوسازی و تکمیل ظرفیت می شود که برای هر استان سهمیه در نظر گرفته شده است، افزود: سهمیه هر استان در نوسازی و تکمیل ظرفیت یا ایجاد صنایع جدید بر اساس گستردگی آنها از ۷۰۰ تا یکهزار و ۳۰۰ واحد تعیین شده است.
وی با اظهار اینکه بخش عظیمی از واحدهای صنعتی در صنایع کوچک و شهرک های صنعتی استان های کشور قرار دارند، بر لزوم حمایت از تولیدکنندگان تاکید کرد و گفت: همه مسئولان باید بدانند اگر می خواهیم کشوری توسعه یافته داشته باشیم باید همه از تولیدکنندگان حمایت کنیم.
نجفی رویکرد اصلی سیاست های وزارت صنعت را اشتغال زایی معرفی کرد و افزود: بر اساس رهنمودهای مقام معظم رهبری، رئیس جمهوری و وزیر صنعت، معدن و تجارت، این وزارتخانه اقدام جهادی را برای رسیدن به چشم انداز ۲۰ ساله نظام در دستور کار قرارداده است.
وی با اعلام اینکه در حال حاضر از ۸۰ هزار واحد صنایع کوچک، ۵۰ درصد در داخل شهرک ها و بقیه در بیرون شهرک ها قرار دارند، افزود: وزارت صنعت، معدن و تجارت با در اختیار داشتن ۳۸ درصد اقتصاد کشور، نقش مهمی در ایجاد اشتغال و معیشت مردم دارد.
نجفی گفت: در کشورهای پیشرفته ۷۰ درصد اشتغال مربوط به صنایع خرد و کوچک است و به همین دلیل ما در ایران وظیفه سنگین و بزرگی داریم و بررسی ها نشان می دهد که وضعیت امروز قابل قبول نیست.
وی افزود: از ۸۰ هزار واحد صنعتی کشور بخش قابل توجهی یا تعطیل هستند و یا با طرفیت پائین کارمی کنند و این وظیفه وزارت صنعت، معدن و تجارت است تا موانع و مشکلات واحد های خرد و کوچک را حل و فصل کنیم.
وی ادامه داد: امروز همه دغدغه معیشت و اشتغال جوانان را داریم و برنامه و حرکت دولت تدبیر و امید برای موضوع اشتغال با محوریت برنامه های صنایع کوچک و شرکت شهرک های صنعتی است.
دهمین دوره مسابقات فوتسال جام بسیج سازمان صنایع کوچک و شرکت های شهرک های صنعتی کشور در محل مجتمع تفریحی و ورزشی وزارت کشور واقع در فرح آباد ساری آغاز به کار کرد.
در این مسابقات ۲۲ تیم از سراسر کشور به مدت پنج روز با هم رقابت می کنند.