صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم خبر داد

افزایش شمار بازدیدکنندگان از اماکن تاریخی و اسکله های تفریحی قشم

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم از افزایش 2 و نیم برابری شمار بازدیدکنندگان از اماکن تاریخی و اسکله های تفریحی قشم طی پنج روز آخر دهه مبارک فجر خبر داد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم از افزایش ۲ و نیم برابری شمار بازدیدکنندگان از اماکن تاریخی و اسکله های تفریحی قشم طی پنج روز آخر دهه مبارک فجر خبر داد.
‌‌به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از فرینا، سید محمد امین جعفری حسینی گفت: طی پنج روز آخر دهه مبارک فجر شمار بازدیدکنندگان از اماکن تاریخی و اسکله های تفریحی قشم ۲ و نیم برابر افزایش داشته است.
جعفری حسینی افزود: چهار هزار و ۵۰۸ نفر از گردشگران ایرانی و خارجی در سفر به جزیره قشم طی روزهای ۱۸ تا ۲۲ بهمن امسال از اماکن تاریخی قلعه پرتغالی ها و غارهای خوربس در شهر قشم بازدید کردند.
وی همچنین از بازدید ۲۸ هزار و ۵۱۸ گردشگر جزیره طی این مدت از پنج اسکله تفریحی در روستاهای سهیلی، طبل، گورزین، شیب دراز و کندآلو خبر داد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم گفت: با توجه به شرایط مناسبی که در اماکن گردشگری قشم ایجاد شده به طور حتم نوروز ۹۷ قشم متفاوت تر از همه دوره های گذشته خواهد بود و همه دست اندرکاران سفرهای این جزیره با دستور رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از هم اینک آماده ارائه خدمات شایسته به مهمان این جزیره به ویژه در ایام تعطیلات پایان سال هستند.
جعفری حسینی افزود: در این ایام تمام کاشانه های مهمان و اقامتگاه های بوم گردی در روستاهای جزیره قشم با حضور گردشگران کاملاً پُر بودند و هتل های شهرهای قشم و درگهان نیز به حداکثر ضریب اشغال خود در ایام غیر از تعطیلات نوروزی رسیدند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم در پایان افزود: طی پنج روز آخر دهه مبارک فجر (۱۸ تا ۲۲ بهمن) تعداد ۱۲۰ هزار و ۷۶۱ مسافر از سه مسیر زمینی، دریایی و هوایی وارد جزیره قشم شدند که ۷۹ هزار و ۵۶۴ نفر آنان با ۱۹ هزار و ۸۹۱ دستگاه انواع خودرو شخصی و عمومی از بندر پهل به اسکله لافت توسط شناورهای لندینگ کرافت، ۳۳ هزار و ۳۹۱ مسافر هم با استفاده از شناورهای تندرو از اسکله شهید حقانی بندرعباس وارد اسکله شهید ذاکری شهر قشم و هفت هزار و ۸۰۶ نفر هم از مسیر هوایی وارد فرودگاه بین المللی در این منطقه جنوبی کشور شدند.