صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

معاون روابط کار

افزایش حداقل دستمزد کارگران بجای بن کارگری سیاست ماست

معاون روابط کار وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی گفت: سیاست ما افزایش بن کارگری نیست بلکه افزایش حداقل دستمزد کارگران است و برای بررسی آن کارگروه تخصصی تشکیل شده است .
معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: سیاست ما افزایش بن کارگری نیست بلکه افزایش حداقل دستمزد کارگران است و برای بررسی آن کارگروه تخصصی تشکیل شده است.
‌‌به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، «احمد مشیریان» روز سه شنبه در حاشیه نشست تخصصی گفت و گوی اجتماعی سه جانبه که در مجموعه تلاش برگزار شد، در جمع خبرنگاران افزود: امسال برای بررسی حداقل مزد کارگروه تخصصی در کنار شورای عالی کار تشکیل شده است که به طور هفتگی تشکیل جلسه می دهد و نتایج بررسی های خود را در اختیار شورای عالی کار قرار می دهد.
معاون روابط کار وزارت تعاون از تشکیل شورای عالی کار در روز ٢٩ بهمن ماه خبر داد و گفت: سبد معیشت خانوار و نرخ تورم هر دو بر روی تعیین حداقل دستمزد تاثیر دارد.
وی گفت: قرار است در مجلس برای افرادی که حداقل هایی از دستمزد را می گیرند تصمیم جدیدی گرفته شود.
مشیریان اظهار داشت: سال گذشته نرخ تورم حدود ١٠ درصد بود اما حداقل دستمزد ١٤.٥ درصد افزایش یافت.
وی ادامه داد: در دولت گذشته مجموعه نرخ تورم ٩٠ درصد و افزایش حداقل دستمزد کارگری ٦٥درصد بود در حالیکه در پنج سال گذشته مجموع نرخ تورم ٤٠ درصد اما افزایش دستمزد ٧٥ درصد بود.