صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

در دومین روز کاری این هفته رقم خورد

مبادله 149 هزار سهم به ارزش بیش از 9 میلیارد ریال در بازار SME

دومین روز کاری هفته چهارم بهمن‌ماه با دادوستد بیش از 365 میلیون ورقه بهادار به ارزش نزدیک به یک هزار و 317 میلیارد ریال در بیش از 39 هزار نوبت معاملاتی در بازارهای نه‌گانه فرابورس ایران به پایان رسید.
دومین روز کاری هفته چهارم بهمن‌ماه با دادوستد بیش از ۳۶۵ میلیون ورقه بهادار به ارزش نزدیک به یک هزار و ۳۱۷ میلیارد ریال در بیش از ۳۹ هزار نوبت معاملاتی در بازارهای نه‌گانه فرابورس ایران به پایان رسید.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی فرابورس ایران، امروز دوشنبه ۲۳ بهمن‌ماه در بازار شرکت‌های کوچک و متوسط شاهد مبادله بیش از ۱۴۹ هزار سهم در نماد «شگامرون» بودیم که این حجم از دادوستدها ارزش ۹ میلیارد و ۷۸۰ میلیون ریالی را به ثبت رساند.
همچنین در بازارهای اول و دوم شاهد دست به دست شدن افزون بر ۱۱۶ میلیون سهم به ارزش بیش از ۲۸۷ میلیارد ریال بودیم و بدین ترتیب حدود یک‌سوم از حجم کل معاملات امروز به این دو بازار اختصاص یافت.
در این میان معامله‌گران با جابه‌جایی ۳۸ میلیون سهم از سهام ذوب آهن اصفهان به ارزش بیش از ۳۲ میلیارد ریال، بیشترین حجم مبادلاتی بازارهای اول و دوم را در نماد «ذوب» رقم زدند. ضمن آنکه در پی نقل‌وانتقال بیش از ۳۱ میلیون سهم به ارزش حدود ۶۲ میلیارد ریال در نماد «سمگا»، بیشترین ارزش مبادلاتی بازار سهام به این نماد اختصاص یافت.
از سوی دیگر رصد نمادهایی که بیشترین توجه را در روز جاری به سمت خود جلب کرده‌اند نشان می‌دهد که نماد «زنگان» از گروه فلزات اساسی علاوه بر آنکه سومین نماد پربیننده بود، بیشترین افزایش قیمتی را تا سقف ۵ درصدی به همراه داشت.
در سمت مقابل، نماد «کاسپین» متعلق به شرکت داروسازی کاسپین تامین با بیشترین افت قیمتی در میان نمادهای فرابورسی مواجه شد.
همچنین معاملات منفی در نماد «مارون» با اهرم منفی ۷ واحدی به افت این نماگر و قرارگیری آن در ارتفاع ۱۰۹۲ واحدی منجر شد. این در حالی است که نمادهای «دماوند»، «هرمز» و «بساما» در مجموع با حمایت بیش از دو واحدی، مثبت‌ترین نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل فرابورس بودند.
ادامه مبادلات سهام فرابورس در بازار پایه صورت گرفت که به تغییر مالکیت بیش از ۲۱۸ میلیون سهم به ارزش بالغ بر ۲۳۳ میلیارد ریال انجامید.
مبادلات اوراق نیز در بازار اوراق با درآمد ثابت به نقل‌وانتقال افزون بر ۶۳۹ هزار ورقه منتهی شد که این حجم از مبادلات ارزشی بالغ بر ۵۵۱ میلیارد ریال را به دنبال داشت.
تابلو تسهیلات مسکن نیز در روز جاری میزبان خریدوفروش بیش از ۸۰ هزار ورقه به ارزش افزون بر ۵۷ میلیارد ریال بود که معامله‌گران اوراق تسه بیشترین اقبال را نسبت به امتیاز تسهیلات مسکن دی‌ماه ۹۶ نشان دادند. گفتنی است اوراق حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن در روز جاری در بازه قیمتی ۷۰۵ تا ۷۳۵ هزار ریال دست به دست شد.