صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

مدیرفرودگاه خرم آباد عنوان کرد

تمام سعی ما ارتقا کیفیت فرودگاه در سطوح مختلف است

افزایش نرخ بلیط و ساعات پرواز دو عاملی است که در کاهش مسافر فرودگاه خرم آباد تاثیرگذاشته است.
به گزارش کسب و کار نیوز، مدیرفرودگاه خرم آباد گفت: ۵۲ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه فرودگاه خرم آباد اختصاص یافته که از میزان تاکنون رقمی در حدود ۴۲ میلیارد تومان هزینه شده است. به گزارش بلوطستان غلامرضا بنی صدر در جمع اصحاب رسانه لرستان با بیان اینکه فرودگاه خرم آباد ۷۰ سال قدمت دارد، افزود: فرودگاه خرم آباد یکی از قدیمی ترین فرودگاهها در سطح کشور است که در قالب طرح توسعه گام های خوبی در آن برداشته شده است.
وی بیان کرد: افزایش نرخ بلیط و ساعات پرواز دو عاملی است که در کاهش مسافر فرودگاه خرم آباد تاثیرگذاشته است. وی افزود: سال گذشته به رغم تعطیلی سه ماهه فرودگاه ۴۲ هزار نفر از پرواز فرودگاه خرم آباد استفاده کردند و ما پیش بینی کرده ایم در سالجاری این میزان به ۶۰ هزار نفر برسد که قطعاً نسبت به سال گذشته شاهد افزایش مسافر خواهیم بود.
بنی صدر گفت: هم اینک ۲۰پ رواز رفت و برگشت در فرودگاه خرم آباد انجام می گیرد و تمام سعی و توان ما این است که فعالیت های در این فرودگاه به سمت کیفیت پروازها منجر شود.مدیر فرودگاه خرم آباد با اشاره به اجرای طرح تطویل باند فرودگاه خرم‌آباد گفت: در این طرح ۱۱ هزار متر جدید احداث‌شده و ۱۸ هزار متر نیز تخریب و بازسازی شده است.
وی افزود: همچنین در ظرفیت باند‌ها نیز ۹ کیلومتر و در سه مقطع عرضی کار انجام‌شده و زهکشی باند نیز برای هدایت آب‌های سطحی ایجادشده است.بنی صدر اظهار کرد: بخشی از طرح نیز در حوزه ارتقا کیفی سالن ترانزیت در برنامه‌های سال آینده است و پاویون فرودگاه نیز در حال ساخت است.
مدیر فرودگاه خرم آباد خاطر نشان کرد: در قراردادی که با قرارگاه خاتم‌الانبیا (ص) و موسسه امید پارس منعقدشده ۵۳ میلیارد از اعتبارات استانی تخصیص داده‌شده که تاکنون ۵۱ میلیارد آن صورت‌وضعیت نهایی شده است.
وی گفت: ۱۲ میلیارد تومان برای تکمیل مابقی کار‌های باقی‌مانده این طرح مورد نیاز است که ۲۲ میلیارد تومان نیز مربوط مطالبات پیمانکار است.وی با بیان اینکه فرودگاه خرم آباد ۳۰ هزار متر مربع فضای پارک هواپیما دارد، افزود: پاویون فرودگاه ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که با تکمیل آن این پاویون یکی از زیباترین پاویون های کشور خواهد بود. مدیرفرودگاه خرم آباد اظهار کرد: عمده‌ترین کار این پروژه تطویل باند، بهسازی و تقویت باند است که با اجرای این طرح فرودگاه خرم‌آباد به فرودگاه بین‌المللی تبدیل‌شده و قابلیت نشست هواپیمای پهن‌پیکر در آن وجود دارد.
وی عنوان کرد: طرح توسعه برای پرواز هواپیماهای پهن پیکر و ایرباس بوده است. وی با بیان اینکه تمام سعی ما ارتقا کیفیت فرودگاه در سطوح مختلف است، افزود: فرودگاه خرم آباد از لحاظ تجهیزات و ناوگان مثل سایر فرودگاههاست.
وی با اشاره به اهم فعالیت ها وپروژه های عمرانی در فرودگاه خرم آباد گفتت: طرح توسعه فرودگاه خرم آبادتطویل وتقویت باند، همسطح سازی سطوح پروازی، زهکشی سطوح پروازی، توسعه وبهسازی اپرون، ساخت پایون دولت، راه اندازی سیستم جدید روشنایی باند، ساماندهی بلوار ورودی فرودگاه خرم آباد، احداث مجتمع اداری جدید، اجرای بستر فیبر نوری، تجهیز وبهسازی واحدهای فرودگاهی، احداث ساختمان جهت واحد فنی فرودگاه و احداث ایستگاه فرستنده رادیویی از جمله این اقدامات بوده است.