صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه مجلس

مجوز افزایش قیمت آب، برق و گاز مصرفی با هیئت وزیران است

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۹۷ مجلس شورای اسلامی در تشریح جلسه امروز کمیسیون متبوع خود گفت: بر اساس مصوبه این کمیسیون، اعمال افزایش بهای آب، برق و گاز مصرفی فقط به پیشنهاد وزارتخانه‌های مربوط و تصویب هیئت وزیران امکان‌پذیر است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از شانا، علی‌اصغر یوسف‌نژاد، درباره مصوبات امروز (شنبه، ۲۱ بهمن‌ماه) کمیسیون تلفیق بودجه ۹۷ مجلس گفت: در این جلسه از سوی نمایندگان عضو کمیسیون تلفیق، بررسی‌های لازم در برخی مواد و تبصره‌ها انجام شد که بر اساس مصوبه کمیسیون، شرکت ملی گاز ایران مکلف شد در قالب قراردادهای بند (ق) تبصره ۲ قانون بودجه سال ۹۳ کل کشور مصوب ۶ اسفند ۱۳۹۲ و ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور مصوب اول اردیبهشت سال ۱۳۹۴، اقدام‌های لازم را برای گازرسانی به شهرها و روستاهای استان‌های سیستان‌وبلوچستان، هرمزگان و جنوب کرمان انجام دهد.
سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۹۷ مجلس افزود: همچنین در مصوبه دیگر کمیسیون تلفیق، در بند ۳ الحاقی تبصره ۶ لایحه بودجه، در سال ۱۳۹۷ همه مدارس دولتی، وزارت آموزش و پرورش در سقف الگوی مصرف از پرداخت هزینه مصرفی آب، برق و گاز معاف هستند. سقف الگوی مصرف در دستورعمل ازسوی وزارتخانه‌های نیرو، نفت و آموزش و پرورش تدوین و اجرا می‌شود، چنانچه مصارف واحدهای آموزشی در یک دوره بیشتر از الگوی تعیین شده باشد، کل مصرف آن دوره کماکان مشمول پرداخت خواهد بود.
وی تصریح کرد: همچنین بند الحاقی ۶ لایحه بودجه ۹۷ نیز در جلسه امروز بررسی شد که بر این اساس، در مواردی که بر اساس قوانین و مقررات، اختیار افزایش بهای آب، برق و گاز مصرفی به شرکت‌های دولتی ذی‌ربط داده شده است، اعمال افزایش فقط به پیشنهاد وزارتخانه‌های مربوط و تصویب هیئت وزیران امکان‌پذیر است.